صلوات

وبلاگی در مورد آموزه های اسلام

وبلاگی در مورد آموزه های اسلام

طبقه بندی موضوعی

ازدواج و تشکیل خانواده یکی از اصول و ضرورت‌های اجتماعی است که در دین اسلام سفارش بسیار به آن شده است.

در دین ما، اسلام، سفارش مؤکد شده که در انتخاب همسر اموری را رعایت کنیم.

همسر خوب زمینه سازِ خوبی برای فرزندان نیک است و به عکس از زن آلوده توقع داشتن فرزند نیک نمی‌رود.

در ادامه 7 روایت زیبا در موضوع انتخاب همسر انتخاب کرده‌ایم.

 

1ـ پیامبر صلّی الله علیه و آله در اجتماعی برای مردم چنین فرمودند:

«ای مردم! از سبزی‌هایی که در مکان‌های کثیف می‌رویند، دوری کنید. شخصی پرسید: آن سبزی‌ها چیستند؟ حضرت فرمودند: زن زیبایی که از خاندان بد به وجود می‌آید

 

2ـ امیرمؤمنان علی علیه السّلام فرمودند:

«از ازدواج با زن کم عقل بپرهیزید، زیرا مصاحبت با او بلا است و فرزند او (در مسیر) تباهی است.»

 

3ـ امام صادق علیه السّلام می‌فرمایند:

«کسی که دخترش را به ازدواج شرابخوار در آورد، پیوند خویشاوندی خود را با دخترش قطع کرده است.»

 

4ـ پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند:

«با خانواده خوب و شایسته وصلت کنید؛ زیرا خون اثر دارد.»

 

5ـ پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند:

«براى نطفه‏هاى خود گزینش کنید؛ زیرا زنان بچه‏هایى همانند برادران و خواهران خود به دنیا مى‏آورند.»

 

6ـ پیامبر اکرم صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله فرمودند:

«هر که با زنى به خاطر زیبایى‏اش ازدواج کند، دلخواه خود را در او نبیند و هر که با زنى به خاطر مال و ثروتش ازدواج کند خداوند او را به همان مال و ثروت واگذارد ، پس بر شما باد به (ازدواج با) زنان متدیّن.»

 

7ـ امام حسن علیه‏السلام خطاب به مردى که با ایشان درباره ازدواج دختر خود مشورت کرد، فرمودند:

«او را به مردى باتقوا شوهر ده؛ زیرا اگر دختر تو را دوست داشته باشد گرامیش مى‏دارد و اگر دوستش نداشته باشد به وى ستم نمى‏کند.»



برای آگاهی از منابع، به سایت شهر حدیث مراجعه کنید.


اللّهم صَلّ عَلی مُحَمَّد و آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم

سلام من 7 سال پیش با زور مادرم عقد پسر دایی شدم اون در مجردی عرق میخورد من دلم باهاش نبود از این جور ادمها به شدت نفرت داشتم اما مادرم فقط به خاطر پول من رو مجبور به این کار کرد چون اون خیلی منو دوست داشت و با اره ونه کردن من بیشتر احساس میکرد منو از دست میده گفت اگه باهام ازدواج کنی قسم میخورم هیچ وقت با رفیق نگردم نه دیگه سیگار میکشم و نه عرق میخورم یک سال اول خیلی خوب بود واز ازدواجم راضی بودم واقعا بهش علاقه مند شده بئدم حمید شده بود تمام زندگیم اما بعد از عروسی یک هفته بعد سیگار کشیدنش شروع شد  2 سال بعد وقتی 2 تا بچه خوشگل واسش اورد م ومطمین شد که هیچ وقت نمیتونم ترکش کنم مست میکرد و میومد خونه واقعا نمیدونید من چه احساسی داشتم همه زندگیمو از دست داده بودم همیشه و همه حال با رفیق میگشت دیگه فهمیدم به ادم عرق خور نمشه اعتماد کرد   
تو رو به خدایی که میپرستین بذارین بچه هاتون واسه زنگیشون خودشون تصمیم بگیرن  حمید منو دوست داشت وای رفیقاش من و اون رو از هم جدا کردند ادم رفیق باز به درد زندگی نمیخوره  بعد از اون ماجرا از خدا خواستم زهندگیمو در ست کنه حمید منو بهم برگردو نه ولی خدا هم میدونست حمید دیگه حمید سابق نمیشه اون الا ن 7 ماه که چیشم نیست تو تصادف عمرشو داده به شماها نمید.نم میگنه تو تصادف مست بوده .....................
سلام من چندتا پیشنهاد ازدواج داشتم الان همه میخوان قبل ازدواج آشنا بشیم منم قبول کردم و.لی وقتی شزط کردم باید حریم ها رعایت بشه همشون کنار کشیدن.اشکم در میاد طرف مهندس نفت هس مهندس عمران میگه باید تا حدودی باهم راحت باشیم.ارزش من چقدره که راحت قبول کنم بخاطر اینکه ازدواج کنم.
نمیدونم چی بگم فقط از خدا میخوام کمکم کنه رو ارزشام بمونم
پاسخ:
سلام
ان شاء الله همه روی ارزش هامون بمونیم
بد زمونه ای شده، گاهی وقت ها به یقینی ترین ارزش ها شک می کنیم، از بس می بینیم بقیه یه جور دیگن
سلام.. همینجور اتفاقی برا یه بار وارد وب سایتتون شدم..اما الان طوری شده که واقعا عاشق مطالبتون شدم هر هفته 2شنبه ها میرم ایمیلمو نگگاه میکنم ببینم این هفته چه مطلبی جدیدی برام فرستادی تا بخونمش..خدا قوت...اندازه ستاره های اسمونی دمتتتتتتتتتتتتتتت گرررررررررررم....در پناه حق.منتظر 2شنبه ی بعدیم

مطلب خوبی بود..


اما حیف این سنتها فراکموش شده و مادیات همه چز 2 طرف شده...

سلام همه میگن ازدواج خوبه ولی چرا هیشکی فکر جوونا نیس همه باید از 13سالگی نیاز جنسی شونو بر طرف کنن ولی سن ازدواجا 30سالگی شده با این همه ماهوارو اینترنت چطور نرن سمت گناه 14بار رفتم  خاستگاری جواب نه شنیدم شما که میخاید همه بصیرت داشته باشن و مذهبی باشن توحکومت اسلامیتون چرا این همه ازدواج سخت شده  وای به حال خارج یه دختر مذهبی کامل به خاطر نیاز جنسیش همه عبادتشو ترک کرد رفت دوس پسر پیدا کرد وای به حال کسایی که دم از سنت پیامبر میزنن و هیچ کاری نمیکنن
پاسخ:
سلام
متشکرم از نظری که دادید
نظر شما حاکی از درد و ناراحتی بود که از متن جامعه و رفتارهای غلط ما مسلمان ها بر آمده است
من هم این مسائل را می بینم، اما نه پستی دارم که مشکلی را حل کنم و نه صاحب مقامی هستم را کاری کنم
آنچه از دستانم بر می آید انجام می دهم
دعا می کنم خداوند متعال مشکل تمامی جوانان شیعه را حل کند

 سلام علیکم 
خدا قوت خسته نباشید منتظر ایمیل های بعدی شما هستم
وقتی ایمیل شما برام میاد خیلی خوشحال میشم چون یه چیز جدید یاد میگیرم
برام دعا کنید برای اینکه...
پاسخ:
سلام
محتاج دعای شما هستم

سلام علیکم 
خدا قوت منتظر ایمیل های بعدی هستیم ...
پاسخ:
سلام
التماس دعا در ایام شب های قدر
با سلام و با تشکر از شما بابت مطلب خوب و مفیدتان. خدا خیرتان دهد
پاسخ:
سلام
التماس دعا در این ایام ماه رمضان
سلام علیکم
بسیار مفید بود
جزاکم الله خیرالجزاء
پاسخ:
سلام
متشکرم
بسم رب الودود

الحمدالله فی کل نعمه و استغفرالله من کل ذنب و اتوب الیه و قالو انالله وانا الیه راجعون


برادر گرامی و دوست محترمم

از لطف سرشاز از محبت شما کمال قدردانی را دارم و از درگاه خداوند متعال در این شبهای گرامی و نورانی بهترینهایی که در خانه قلب نورانی شما رخنه کرده است و خود شما از آنها آگاه نیستید را خواستارم و از آن مولای یگانه و احد بی نیاز خواهان آنم که شنا را در زمره آل الله ارواحناله لک الفدا و اولیاالله خود قراردهد و بالاترین آرزو را که شهادت در راه اوست را از آن شاهد برایتان خواستارم...

اینجانب بسیار مسرور از عضو شدن خود در سایت الهی ونورانی شما هستم ودعاگوی شما در همه حال انشاالله واز مطالب شما عزیز بسیار استفاده می نمایم...


مطالبی راحت وآسان ودر خور فهم مخاطب که از شایستگی خاص خود برخوردار وپر محتوا می باشد..

دوست بزرگوارم از اینکه اینجانب را به عنوان عضو سایت خود قبول فرموده و برایم خبرنامه را ارسال می دارید کمال قدردانی وتشکر را دارم که نبی مکرم اسلام شکست ناپذیر عزیز فرمودند: بهترین دوست تو کسی است که تو را به یاد خدا بیندازد...از این همه عنایت که در حق بنده ناچیز شده است سپاسگزارم... شما را به سایه مستدام حضرت ولی عصر اباصالح المهدی ارواحناله لک الفدا می سپارم و توفیقات خاصه را از آن مولای نورانی ام برایتان خواستارم....

التماس دعای فرج... لبیک یا حسین جان


پاسخ:
سلام
خوشحالم که مورد استفاده قرار گرفته
انشاء الله تلاش من هم بیشتر می شود تا مطالب ناب دیگری بتوان ارائه دهم
سلام.واقعا بهتون فقط میتونم بگم خدا قوت
راستش الان فقط منتظر شماره های بعدی پستتونم
مثل یه مجله شده واسم که هر وقت پست جدیدتون رو میبینم نمیدونم از کجاش شروع کنم...
انشالله که خدا اجر کارتون رو بده بخاطر این دانستنی های باارزش دینی وعنوی که به جوون هایی مثل ما اموزش میدید...خدا میدونه کارتون خیلی باارزش وبزرگه...
ممنون
پاسخ:
سلام
بسیار خوشحالم که مورد استفاده قرار می گیرد
و تشکر می کنم از اظهار لطفتون
خوب بود استفاده کردم ممنون از مطالب جالبتون

    باسلام سایت تابش http://tabesh.net/به منظور به تصویر کشیدن زیبایی های ماه مبارک رمضان  یک دوره مسابقه عکاسی با موضوع رمضان برگزارمی کند.
     برای شرکت واطلاع از این مسابقه به سایت تابش مراجعه نمائید  ودرضمن انتظارمی رود این موضوع رادر وب خود اطلاع رسانی کنید.پیشاپیش از بلند نظری تان ممنونم
    مسابقه عکاسی با جوایز ارزنده  خوشحال و ممنون می شویم که در این مسابقه شرکت کنید و و همچنین اطلاع رسانی کنید
    ما به اطلاع رسانی شما نیازمندیم
    رمضان مبارک
     مسابقه در ۲ بخش حرفه ای و آماتور برگزار خواهد شد.
    جوایز بخش حرفه ای:
     نفر اول:مبلغ ۵ میلیون ریال
    نفر دوم: مبلغ ۴ میلیون ریال
    نفر سوم: مبلغ ۳ میلیون ریال
    جوایز بخش آماتور:
    نفر اول:مبلغ ۲ میلیون ریال
     نفر دوم: مبلغ ۱ میلیون و پانصد هزار ریال
     نفر سوم: مبلغ ۱ میلیون ریال

پاسخ:
سلام
اطلاع رسانی شد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی