صلوات

وبلاگی در مورد آموزه های اسلام

وبلاگی در مورد آموزه های اسلام

طبقه بندی موضوعی

در روایتی از امام صادق علیه السلام نقل شده است که خداوند هنگامی که بنده‌ای را دوست داشته باشد، او را سخت در بلا غوطه ور می‌سازد[1] ؛ شاید یکی از این بلاها، بیماری‌ها باشد.

جالب است بدانید که طی نمودن دوران بیماری برای بندگان خدا و مؤمنین دارای اجر و پاداش می‌باشد!


 

:: پاداش مریض

از حضرت امام کاظم علیه السلام نقل شده است که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرموده‌اند:

مریض چهار پاداش دارد؛ قلم تکلیف از او برداشته می‌شود (در حال مریضی تکالیفی را که نمی‌تواند انجام دهد، نسبت به آن‌ها تکلیفی ندارد)، و خداوند به فرشته نویسنده اعمال او دستور می‌دهد هر کار خوبی را که در حال سلامتی انجام می‌داده، در حال بیماری نیز برای او بنویسد، و بیماری اعضای بدن مؤمن را جستجو نموده و گناهانش را از آن بیرون می‌کشد، و اگر از دنیا برود، با آمرزش از دنیا رفته و اگر زنده بماند، با آمرزش زندگی خواهد کرد. [2]

 

:: بیماری و کفاره گناهان

درباره‌ی پاداش و اجر تب یک شبِ انسان مؤمن از امام زین العابدین علیه السلام نقل شده است که:

یک شب تب کردن، کفاره‌ی گناهان یک سال است. به این جهت که بی شک درد آن تا یک سال در بدن باقی است.[3]

و همچنین محمدبن مروان از امام صادق علیه السلام نقل می‌کند که ایشان فرموده‌اند:

تب یک شب، کفاره‌ی گناهان ماقبل و مابعد آن شب می‌باشد.[4]

 

:: ثواب ناله‌های مریض

پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله درباره‌ی ثواب ناله‌ی انسان مؤمنی که دچار بیماری شده است می‌فرمایند:

بی تردید، هنگامی که مومنی یک بار تب کند، گناهانش مانند برگ درخت از او می‌ریزند و اگر در بستر خود ناله کند، ناله او تسبیح و فریاد او »لا اله الا الله» و غلطیدن او در بستر مانند شمشیر زدن در راه خداست و اگر در میان برادران و یارانش خداوند را عبادت کند، آمرزیده می‌شود، و خوشا به حال او اگر توبه کند و بدا به حال او اگر توبه‌اش را بشکند... [5]

 

:: صبر بر بیماری

از امام صادق علیه السلام نقل شده است که ایشان فرمودند:

هر کس یک شب بیمار شود و آن را به نیکى بپذیرد و سپاسش را در درگاه خدا به جا آورد کفّاره شصت سال او باشد.

از ایشان سؤال شد که معناى به نیکى پذیرفتن بیمارى چیست؟ فرمودند: بر رنج آن شکیبایى ورزد.[6]

 

 

پی‌نوشت:

[1]. اصول کافی، ج3، 376.

[2]. فروع کافی، ج3، ص113.

[3]. ثواب الاعمال، ص414.

[4]. فروع کافی، ج3، ص115.

[5]. وسایل الشیعه، ج1، ص623.

[6]. ترجمه ثواب الاعمال، ص443.

 

 

اللّهم صَلّ عَلی مُحَمَّد و آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم

الهم عجل لولیک الفرج

باعرض سلام من ی 4ماهی بود که دستام عرق میکرد وبدونه اینکه بدونم داروی این بیماری هست رفتم باهزینه ایی سنگین جراحی کردم بعد که اومدم خونه متوجه شدم که داروی این بیماری بوده ومن اشتباه کردم غددتعریقم روقطع کردم حالاعوار ض جراحی عرق جبرانی هست که به کف پاهام وروی پاهام زده وخیلی عذابم میده دکتر هم رفتم میگن باید قبل عمل دارو استفاده میکردی حالا دارو هم روی پام اثری نداره خیلی نا امید وپشیمونم به فکره ازدواج وهیچی نیستم خیلی کلافه ام تورا قران کمکم کنید راهنمایم کنید درضمن عمل برای پافایده ایی نداره باتشکر ازسایت بسیار خوبتون
سلام
یکماه و ۲۶ روزه که پدرم رو بر اثر بیماری لاعلاج از دست دادم
برادری داشتم که ۹سال بیمار بود و فوت کرد
خدا میدونه که تو ۹ سال بیماری برادرم که تقریبا ۱۳ ساله فوت شده چه دعاها نذرها و گریه ها و توسلها که نکردیم
ولی آخر رفت 
پدرم در طول بیماری چند ماهه از بینمشون رفت درد نبودنش و شفا نگرفتنش داره منو می کشه
چطور خدا میتونه این همه دعاها و گریه های ما رو نبینه
پدرم خیلی مومن بود . 
واقعا ۹سال بیماری فرزندش و داغ فرزندش کافی نبود که خودش اون همه زجر و درد رو نکشه و برای ما کافی نبود که اینجور پدرم رو از دست ندیم
چقدر برای عمر طولانی پدرها و مادرها دعا کردم
آخر عمر کوتاه پدرم نصیبم شد
حالا هم با این همه غم و غصه دچار نارسایی قلبی شدن باید عمل کنن
چه جور تحمل کنم اگر برای مادرم اتفاقی بیفته
چرا اینجور قلم سرنوشت برای ما مینویسه
و حالا من شدم یه آدم ناامید و افسرده
دارم دق میکنم
سلام عرض میکنم وتشکر از مطالب خوبتان همسر بنده ۴ سال با بیماری سرطان دست وپنجه نرم کرد ولی عاقبت ۹ ماه پیش فوت شد باید بگم صبر بسیار عجیبی داشت وهمیشه خدا را شکر میکرد شاید در طول ۴ سال حدود ۲ سال بعلت تنگی نفس نتونست شبها بخوابه ودر حالت نشسته استراحت میکرد اون تو ۳۴ سالگی از دنیا رفت ولی من تا زنده ام نه درد ورنجش را فراموش میکنم نه خودش را به امید دیدار در بهشت خدا
باسلام الان چندین سال است که براثر تصادف دچار ارتروز شدید شدم اول پای راست بعد زانوها وبعد کمرم به طوری که دیگر قادر به کارهای ایستادنی نیستم گاهی به خدا شکایت میکنم که چرا سرنوشت من چنین است حالا هم همسرم دچار بیماری شدید زخم معده واثنی عشر والتهابات شدید شده حالا مانده ام
که به خدا چه بگویم هر چه تضرع وزاری میکنم فایده ندارد
سلام. ممنون از مطلب زیباتون. الان که این پیام رو مینویسم  ساعت ۱۲ و نیم شبه و موقع خوندن مطلبتون خیلی گریه‌ کردم. بالشم از اشک خیس شده. به یاد بابام افتادم که بخاطر بیماری سختی که داشت چقدر درد کشید و من چقدر نذر و دعا کردم . اما بابام از دنیا رفت. خیلی سخت بود برام و حتی الان کا یاد اون روزا افتادم دلم شکسته و نمیتونم جلوی اشکامو بگیرم. همش میگم خدا بر بندگانش خیلی مهربونتر از هرکسیه. اگه درد و رنج میده براش هزاران برابر پاداش هم میذاره. به هر حال ایمان به خدا و اینکه بعد از هر سختی یه آسانی هم هست به انسان آرامش میده. چه بخوایم چه نخوایم بالاخره یه روز باید بار سفر ببندیم و از این دنیا پرواز کنیم. اگه خدای مهربون برامون هر راهی گذاشت بهش اعتماد کنیم. حتما برامون خیری داره. دلم برای بابام خیلی تنگ شده. 😭😢😢😢😢😢

برای سلامتی امام زمان

اللّهم صَلّ عَلی مُحَمَّد و آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم
با سلام
ممنون از مطالب کوتاه اما جالب ،تکان دهنده و مفیدتون.واما ملیکا خانم معلوم است که از سلامت جسم برخورداریداما فراموش کرده اید که این سلامتی و زبان تند و تیز تان از الطاف خدای مهربان است واگر روزی در بستری بیماری بیفتید یا مثل من از نزدیک با بیمارانی که سالهاس درد ورنج میکشن و بعضا تا اخر عمر درد ورنج همراهشان خواهد بود در ارتباط باشید ان موقع متوجه می شوید که امید به الطاف الهی قویترین مسکن برای هر دردی است.
پاسخ:
سلام
از شما هم متشکرم به خاطر اینکه زحمت کشیده و نظرتون رو بیان کردید
واقعا ممنونم
پدرم چهار سال به یک بیماری مبتلا بود که به مرور تمام اندامش فلج شد و بعد تنگی نفس گرفت و از دنیا رفت ولی همیشه خدا رو شاکر بود.
ملیکا خانم بهتر بود یکم منطقی تر صحبت میکردی شخصیت آدما با شیوه  حرف زدنشون آشکار میشه و معمولا آدمایی که بد و بیراه گفتن و توهین کردن شیوه کلامشونه بهره چندانی ازسواد و کمالات نبردن .آدم با خوندن حرفای شما یاد کسانی میفته که درقران یه آنها اشاره شده وبه تقابل با انبیا الهی میپرداختند متاسفم دلم براتون می سوزه خدا انشاالله شفا بده
با سلام  
بسیار عالی بود خداوند به شما سلامتی دنیا و اجر آخرت عطا کند
وای به حال امثال من که با یک بیماری کوچک چه ها که نمی کنیم التماس دعا
پاسخ:
سلام
خداوند به همه شیعیان اجر دنیا و آخرت را بدهد
مطالب بسیار چرت و بی اساس است الان دیگه زمان خر کردن مردم به اتمام رسیده نسل جدید مثل قبل احمق نیستن این اراجیف رو باور نمیکنن که یه مشت آدم بیکار علاف سر هم کرده باشن. مثل سایت مسخره شما که به درد یه مشت احمق خرافه پرست و خنگ مثل خودتون میخوره. واقعا براتون احساس تآسف میکنم.
پاسخ:
سلام
نظر شما برای خودتان محترم است
البته امیدوارم

شما با این بیانات خودتان، مردم بسیاری را احمق فرض کرده اید. 
به نظر شما چه کسی جز یک انسان نادان می تواند نسبت به انسان های دیگر این گونه فکر کند؟

امیدوارم خداوند متعال همه ما را هدایت کند
خیلی زیبا و عالی بود
جزاکم الله خیرا
با سلام
طاعات همگی مقبول درگاه احدیت ان شاءالله و عید بر همگی مبارک.
مطلب بسیار مفید و تأمل برانگیز بود...
با سپاس فراوان
پاسخ:
سلام 
ان شاء الله عبادات شما هم قبول باشد
درگیر سرطان شدم سال 91. خیلی عذاب کشیدم مخصوصا وقتی شیمی درمانی می شدم . نصیب هیچ مسلمونی نشه نمیدونید شیمی درمانی چقدر سخت و طاقت فرساست هردفعه آرزوی مرگ میکردم و حتی بعضی وقتا نعوذبالله فکر خودکشی به سرم میزد .وقتی توخونه تنها بودم بلند بلند گریه میکردم و عاجزانه از خدا تحمل وصبر طلب میکردم . نمیدونم شاید اونطور که باید صبور نبودم وقتی سرکچلم رو میدیدم ...... خلاصه گذشت و یک روز دعای امام سجاد علیه السلام رو درمورد بیماری میخوندم انصافا خیلی آرومم کرد اصلا اگر عنایت خدا نبود نمیدونم چقدر شیطان رو نفسم جولان میداد . فقط خدا بود که به دادم رسید و الان سالم و سرحالم کل ماه رمضون رو هم روزه گرفتم فقط خدا کمکم کرد همین .خدایا شکرت منو ببخش اگه بعضی وقتا طاقتم طاق میشدم و یه غرغری هم میکردم
پاسخ:
خدا را شکر که اکنون حالتان مساعد هست
انشاء الله حتماً پاداش سختی هایی را که کشیده اید، خواهید دید 
سلام  خیلی با حاله  اینجا رو دوستان بهم  معرفی کردن وافعا جالبه  دستتون درد نکنه عجرتون با خدا
پاسخ:
سلام
از طرف من از دوستانتان تشکر کنید
  • علی اکبر بخشی زاده
  • با عرض سلام و خسته نباشید
    بسیار آموزنده و جالب بود؛ممنون
    خدانگهدار
    پاسخ:
    سلام
    متشکرم از لطف شما
  • سید محمود سعیدی
  • سلام
    متقابلا" عید فطر رو حضور محترم شما و دست اندرکاران محترم گروه تبریک عرض نموده از خدای منان
    سلامتی وسعادت جنابتان را خواستارم.

    من الله توفیق
    ضمن تشکر از مطالب ارزشمندتون
    به نظرمن بهترین روش انسان درپیشگاه خداوند متعال راضی بودن به حکمت وقضاوقدر ورضای اوست .
    که دراین صورت به سیره معصومین علیهم السلام بویژه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام هم عمل کرده ایم.
    سلام ممنون از مطلب خوبتون عالی بود.
    « اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ »

    باسلام بسیارمطلب مفید وآموزنده ای بودممنونم


    پاسخ:
    سلام
    محتاج دعا هستم
    وای به حال ما بدان اگر با این همه محبت پروردگار باز هم در مقابل درب جهنم باشیم 

  • نادر وطنخواه
  • سلام
    مطلب مفید و زیبایی بود. آیا اجاز دارم آن را در وبلاگم باز نشر دهم؟ منتظر جواب هستم.
    پاسخ:
    سلام
    حتماً استفاده کنید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی