صلوات

وبلاگی در مورد آموزه های اسلام

وبلاگی در مورد آموزه های اسلام

طبقه بندی موضوعی

1ـ پیامبر خدا صلّی الله علیه و آله می‌فرمایند:

«چه خوب فرزندانی هستند دخترانِ با حجاب. هر کس یکی از آنها را داشته باشد، خداوند آن را برای وی پوششی از آتش دوزخ قرار می‌دهد و هر کس دو تا داشته باشد، خداوند به خاطر آنان، او را وارد بهشت می‌سازد و اگر سه دختر یا مانند آن خواهر داشته باشد، جهاد و صدقه‌ای استحبابی از او بر می‌دارد.»

2ـ رسول خدا صلّی الله علیه و آله می‌فرمایند: دختران، دلسوز و مددکار و بابرکت هستند.

3ـ پیامبر خدا صلّی الله علیه و آله می‌فرمایند:

هر کس وارد بازار شود و چیزی بخرد و آن را برای خانواده‌اش ببرد، مانند کسی است که صدقه‌ای را برای گروهی نیازمند می‌برد و باید پیش از پسران، از دختران آغاز کند؛ چرا که هر کس دخترکی (از فرزندان خود) را شاد کند، گویا برده‌ای از فرزندان اسماعیل را آزاد کرده است و هر کس چشم پسری را روشن کند، گویا از ترس خداوند گریسته است و هر کس از ترس خداوند بگرید، خداوند او را وارد بهشت‌های پرنعمت می‌سازد.

4ـ شخصی فرزندی در راه داشت؛ نامه‌ای به امام هادی علیه السّلام نوشت: من فرزندی در راه دارم. از خدا بخواه که پسری روزی‌ام کند. امام علیه السّلام در پاسخ نوشت:

«چه بسا دختری که از پسری بهتر باشد» [و برای او دختری زاده شد.]

 

 

منبع: خانه خوبان، ش ۴۲، ص۵۷.

 

 


اللّهم صَلّ عَلی مُحَمَّد و آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم

  • مریم عزت پناه
  • سلام به همه ی دوستان خداوند به من ۴تافرزند دخترداده اول هزار مرتبه شکر که سالم هستن بعد خیلی نگران هستم دلم میخواد واقعا سربلندم کنند توجامعه خیلی تلاش می‌کنم که دخترهای خوبی تربیت بشن دختر بزرگ ۱۲سال داره علاقه زیادی به قرآن ازهمه خواهرها و مادرهای عزیز میخوام که برای فرزندان من هم دعا کنیدکه انشالله هر چهار تا باآبرو وطیبه طاهره بزرگ بشن به حق آبروی فاطمه زهرا ص ممنونم از همتون باتشکرفراوان
  • مریم عزت پناه
  • سلام به همه ی دوستان خداوند به من ۴تافرزند دخترداده اول هزار مرتبه شکر که سالم هستن بعد خیلی نگران هستم دلم میخواد واقعا سربلندم کنند توجامعه خیلی تلاش می‌کنم که دخترهای خوبی تربیت بشن دختر بزرگ ۱۲سال داره علاقه زیادی به قرآن ازهمه خواهرها و مادرهای عزیز میخوام که برای فرزندان من هم دعا کنیدکه انشالله هر چهار تا باآبرو وطیبه طاهره بزرگ بشن به حق آبروی فاطمه زهرا ص ممنونم از همتون باتشکرفراوان
    من یک دخترم و به دختر بودنم همیشه افتخار می کنم. درسته که تو جامعه ما و بطور کل در دنیا تبعیض زیاده و حقمون رو خیلی جاها پامال کردن اما این دلیل نمی شه که جنسیت دختر بودنمون رو زیر سئوال ببریم و به دختر بودن ایراد بگیریم. این از ارزش زن بودن ما کم نمی کنه . خداوند عاقلترینه و زن رو بعنوان سمبل عشق و محبت خودش توی این دنیا خلق کرده و هیچ کس حق نداره به آفریده خداوند خرده بگیره و چون و چرا کنه. مهم دل پاک آدمهاست. انسانیت و خوب بودن مهمه نه دختر یا پسر بودن. پس دلتون رو چه دختر و چه پسر خدایی کنید تا همیشه عزیز خدا باشید. من به دختر بودنم افتخار می کنم و اگر پسر هم بودم باز هم خدا رو شکر می کردم. مگر من کی هستم که بخوام برای خدا تعیین تکلیف کنم. خدایا شکرت شکرت شکرت بخاطر نعمت های بی شمارت و بخاطر اینکه منو انسان خلق کردی اونم از نوع زن که سمبل عشق و زیبایی تو در زمین باشم. خدایا هرگز تنهام نزار و تکیه گاهم باش.
    باسلام.
    من به دوست عزیز حامد اقا که با بی شرمی گفته پیامبر دروغ گفتند و نگفت شاید اشتباه نقل شده؛ میگم:اولا  همیشه اینطور نیست که فقط برداشت ما از نعمتها و انچه موجود است ملاک باشد اگر برای ما مشکلی داشت دیگر منکر منفعت آن شویم.پس باید نگاهمان به جهان و پیرامون را عوض کنیم.
    ثانیا از مقام زن  همین بس که خداوند بر ای انسانهای خوب در طول تاریخ به زن مثال میزند و از زن نمونه می اورد.شاهد عرضم ایات اخر سوره تحریم است. و چون مساله زن  اهمیت دارد الگوی مردمان فاسد را هم از زنان مثال میزند در همان سوره.این نشان دهنده اهمیت جایگاه زن در جامعه و تربیت انسانها است.
    ثالثا
    ادب اقتضا میکند که در مقام صحبت از ائمه و پیامبر اکرم علیهم السلام که ناجی بشریت از منجلاب کفر و خرافات  بودند و هستند؛ نهایت احترام را در گفتار و کردار رعایت کنیم.گفته دوستمان سهوی بود که سرزد.
    حامد خفه شو سخنان رسول از تو جوجه اردک زشت بهتر
    من یه چیزی رو خوب درک  نکردم:هر کس دل دختری رو شاد کنه انگار بنده ای رو آزادکرده ولی هرکس دل پسری رو شاد کنه میره بهشت؟ تا این حد تبعیض؟
    سلام من یه دختر چادریم که هرجا میرم عزت و غرورمو مدیون چادرم هستم خدارو خیلی شاکرم که به من توفیق چادر را از بچگی داده . به خواهر عزیزم که گفتن به دیده تمسخر بهش نگاه میکنن مطمئن باشید که اگر برای خدا نیتتون باشه خدا به شما عزت خواهد داد . نترستید خدا ادمایی خوبی سراغ شما خواهد فرستاد من چادری خیلی خواستگاری عالی نسبت به بدحجابا دارم اینو یقین بدونید و از چیزی نترستید خدا پشتیبان بنده هاشه 
    به نام خدا الهم صلی علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنوها باسلام و صلوات بر خاتم پیامبران حضرت محمد مصطفی و خاندان گرامی آن بشیراعظم  از الطاف بسیار بزرگ خداوند متعال داشتن دودختر بنامهای فاطمه و زهرا وپسرم حسین است خداوند را به خاطر همه نعمتها  الخصوص دختران محجبه و قرانییم   که حاجیه خانم زهرا پزشک سپاس میگویم و سر به سجده عبودیت میگذارم و سبحان الله از محبت بین پدران فرزندان  و الحمدلله
    سلام
    افتخار میکنم از اینکه پیامبر داشتن یک دختر باحجاب رو نعمتی برای خانواده میدونستن.اما من 7 سال هست که چادری شدم اما از همین خانواده تا فامیل ها حرف هایی هست که نشنیده باشم.تمسخر ها و نگاه هایی نیست که تحمل نکرده باشم.البته من نا امید نمی شم, گریه می کنم, گله میکنم پیش خدا اما خدا نکنه که یه وقت دلم از اون طرف بشکنه به محض بغض گلوم و رفتم تو خودم و گریه کردن از طرف دوستی یا رفتن به سایتی یا حتی بعضی اوقات برا طرف یه اتفاق بد پیش میاد یا خدا تو دلش میندازه که میاد ازم عذرخواهی میکنه.البته این جاهای خوبه این 7 سالم بوده.تحمل میکنم به امید ظهور اقا.فقط از خدا میخوام که صبرش رو هم بهم بده.همینطوری که تو این سال ها با تمام توهین ها تحمل کردم.فقط دعا کنین که کاری برام جور بشه که به امید ان زمان بیشتری از خونه دور باشم تا خدای نکرده تو این وقتها با جواب دادن به پدر و مادرم دل اونها رو نرنجونم.دعا کنین برام.خیلی در فشارم.بسته به چادری بودنم اگه یه ادم مذهبی بیاد خواستگاری اصلا اجازه نمیدن بیان.نمیدونم چیکار کنم کاری جز توکل ندارم.فقط دعا کنین یکی مثل خودم پیدا بشه و از این شهر برم به یه شهر مذهبی وگرنه اینها کلا با چادرم و خودم و نظرم مخالفن.فقط دعا کنین که یه ادم سالم و مومن پیدا بشه خدایی باشه اما میدونم کسی که مومن باشه رو خانوادم مسخرش میکنن و اصلا اجازه نمیدن که بیای همینجوری که به بقیه اجازه ندادن.از مدید وبلاگ خواهشی دارم که در مورد من و دخترایی مثل من که تو این شرایط گیر کردیم راهنمایی هایی یا حدیث هایی بفرمایند تا ما کمی ارام بشیم.
  • محدثه نیک سرشت
  • ناشناس عزیز!
    تند قضاوت کردی!!!
    این حرفها چیه؟!!...
    اولا این دختره که مشخص میکنه آیا کسی اجازه داره بهش متلک بگه یا نه؟!...
    با رفتارش، با حجابش، با نگاهش و...
    دوما مطمئن باش پسرا هم مشکلات خودشونو دارن...
    [مثل همین انتخابی که مثال شماست، یا تأمین همون زندگی، یا کار یا...]
    خلاصه هرکدوم مسائل خودشونو دارن و باید به تناسب آن،
    کارها و رفتار و سایر برنامه هاشونو مرتب کنند.
    پس پسر یا دختر بودن بهتر و بدتری نداره!!
    مهم انسان خوب و مؤمن و بودنه...


    التماس دعا،
    یا حق.
    با سلام 
    من یک دخترم ،اما هیچ رحمتی در زندگیم ندیم میگم اگر پسر بودم بهتر بود حداقل اینکه نگاه سنگین افراد روی سرت سنگینی نمیکرد وقتی با چادر در خیابان میری بهت متلک نمیبندند وحتی منتظر کسی نیستی که انتخابت کنه انتخاب میکنی  شما واقعا در این زمانه احساس میکنید دختر خوبه نه .
    کاش کمی دیدمون رو باز تر کنیم وقتی کمی شب میشه پسرها نگران این نیستند که ماشین نباشه اما دخترا چی تاکسی گیر میاد یا نه ؟؟؟؟؟؟
    وقتی صبح سر کار میری یا دانشگاه آیا کسی  با شما کار داره یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 
    باید لاغرشی مثل نی قلیون تا انتخاب کنند باید موهاتو بگذاری بیرون تا انتخاب کنند . البته استثنا هایی هم وجو دارد که شاید انگشت شمار باشند که این طور انتخاب نکنند .
    می گم توی این زمونه پسر بهتر وامن تر در این چامعه 
    به امید روزی که آقامون زود تر بیاد (آمین )
  • حامد حاتمی
  • خیلی دلم گرفته بود . زیاد هم به سایت شما سر نمیزنم . متوجه ایمیلی از شما شدم و خیلی اتقاقی به این مطلب رسیدم . از قضا من هم دختری دارم که به حجابش وسواس است . قلبم آرام شد ... خدا به من بیش از لیاقتم احسان داشته ... خواستم شما را شاهد بگیرم که واقفم به این نعمات ...

  • سیده عاطفه
  • پس واقعا خوش به حال پدرم که 4تا دختر داره...
    باسلام دختریاپسر همه نعمت الهی است وفرقی ندارد من که 2 تادختر گل دارم  واقعا دختر که نعمت است
    در زمانهای قدیم که پسرا با پدراشون کار می کردند و راه اونا رو ادامه میدادند و با هم زندگی می کردن پسر رو بیشتر دوست داشتند. ولی در حال حاضر چون دخترا بیشتر کمک حال پدر و مادر هستند دختر رو ترجیح میدن به پسر
    خدایا یکی از این دختران باحجاب رو نصیب ما بگردان به خدا تو این روزگار هرچقدر دنبال دختر باکمال و باحجاب میگردیم انگار قحطی آمده
    ممنون از مطالبتون
    پاسخ:
    ان شاء الله 
    من پدری دارم که بسیار دلسوز خانواده هست وخیلی  برای خانواده اش زحمت میکشدخداوند سلامتش بداردانشاالله
    اون چیزی که ما شنیدیم اینه که میگن پسر نعمته و دختر رحمت.


    سلام
    من چه طور می تونم در این سایت عضو بشوم؟ممنون
    درسته که حرف پیغمبر کاملا درسته و شکی در آن نیست.
    ولی بعضی وقتا فک می کنم که پسرا خیلی راحتر از دختران؟ مخصوصا وقتی نمی تونی کاری برا خانوادت بکنی و مخصوصا که همیشه باید منت یکی دیگه رو سرت باشه!
    ba salam o tashakkor az ersale matalebe khoobe toon
    من یک پسر دارم و بیشتر از جونم دوستش دارم و دختری هم داشتم و از دستش دادم
    هر دو هم در نظر من خیلی عزیز بودند
    این توضیح برای دوستانی بود که شاید دلشان می خواست در مورد فرزندان من بدانند
    وقتی می بینم یا می شنوم هنوز افرادی هستند در عصر تکنولوژی که بین دختر و پسر تفاوت قائل هستند و معضلات فکری در این رابطه دارند ، نمی دانم باید بخندم یا بگریم
    پاسخ:
    تنها چیزی که نه تنها در این عصر بلکه در همه دوران ها گریه دارد، بی دینی انسان هاست
    البته عدم توجه به سخنان فرستادگان الهی هم خودش یک معضل فکریست
    دختران صالحه نه همشون
    سلام
    در اینکه دخترا بابرکترن شکی نیست. اما بعضی افردا از روی نادانی ناشکرن.
    پاسخ:
    سلام
    بله، نا شکری یک رذیلت اخلاقی ست که متأسفانه برخی گرفتار آن هستند
    آقا حامد اینکه شما از خدا و پیغمبر بیشتر میدونید قطعا همه را متعجب کرده.
    دخترم  وجود من و پسرانم نفس من هستند و همسرم هر دو . خدایا سپاسگزارم از تو
    خدا همه مون رو هدایت کنه حامد جان
    سلام
    انا اعطیناک الکوثر
    و این تنها چیزی است که خداوند در عطایش به پیامبر منت گذاشته. زن یعنی پرورش و انسانسازی. برای همین اسلام این همه بر پنهان بودن زن از دسترس دیگران تاکید کرده است. این یک امتیاز است که خداوند برای زن قایل شده است. خداوند بر روی زنها حساب باز کرده و پاداش آنرا هم عطا خواهد نمود. در مقام یک پدر، بسیار بسیار شاکر هستم که هر دو فرزندم دختر هستند. امیدوارم که با توجه به وضعیت بد محیط امروزی، بتوانم خودم و آنها را در مسیر دلخواه دین قرار دهم.
    پاسخ:
    سلام
    متشکرم از نظر شما
    ان شاء الله همه در مسیر هدایت قرار بگیریم
     دختران موجب برکت هستند و صد البته از نوع با حجابش . و نیز متدین و متقی . بنده دارم نمونه اش را خدا را شکر .. اما برای ازدواجشان سخت حال والدین که چگونه جواب خواستگار انش را باید داد و انتخاب خوب و بجا نمود .
    السلام علیک یا فاطمه الزهرا
    من دوتا پسر دارم وااز خداوند می خواهم که یک دختر به من عطا کند هیچ فرزندی برای پدر دختر نمی شود دختر همیشه بابایی است مانند رابطه حضرت زهرا با پدر بزرگوارشان،گویندحضرت فاطمه س انقدر به پدرعلاقه ومحبت داشتند که حضرت فاطمه س ام ابیها لقب گرفتنددختر همیشه در قلب پدر جای مخصوصی دارد
    حامد عزیز!!!!!!
    سخنان حضرت رسول اشتباه است!!!!!!؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    شاید ایشان متوجه نشده اند که این سخنان، مربوط به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است
    شاید هم شده اند و ...
    خدا همه ما را هدایت کند
    خیلی خوب
    من هم بارها می شود که مثل خواهرم "م" از این مورد دلخور شده ام.
    ولی حضور خداوند رو در زندگیم بخوبی حس میکنم و از او شاکرم
    همه ی گفته های شما اشتباه است
    پسر خیلی با برکت تر از دختر است و در آن شکی نیست
    پاسخ:
    سلام

    برکت از اموری نیست که بتوان با چشم ظاهر بین رد یابی کرد
    و یک امر فوق مادی ست
    از اینکه دختر هستم خداراشکر می کنم اما از اینکه مادر و پدرم برای ازدواج نکردن من غصه می خورند ناراحتم و خیلی غصه می خورم.
    دخترارو خیلی دوست دارم اونم از نوع با حجابش خودم یکیشو دارم
    سلام
    اینکه دختربسیاربابرکت تراز پسر است ، هیچ شکی درآن نیست .
    ولی رحمت خدارا ببینید که چقدرواسعه است ، وما بندگان نادان چقدر ناسپاس !
    پاسخ:
    سلام
    بله واقعا همین طور است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی