صلوات

وبلاگی در مورد آموزه های اسلام

وبلاگی در مورد آموزه های اسلام

طبقه بندی موضوعی

در روایات است که خداوند دوستان اهل بیت علیهم السلام را که گناهکارند در دنیا به انواع بلاها مبتلا می‌فرماید، تا قبل از مرگ پاک شده باشند.اگر گناهانشان زیاد باشد به سختی جان دادن و اگر زیادتر باشد به سختی‌ها و شکنجه‌های برزخ، تا وقتی که وارد محشر می‌شوند پاک باشند. همچنین اگر بر فرض آن‌قدر گناهکار باشند که تا آن وقت هم هنوز پاک نشده باشند به واسطه کثرت گناه به آتش دوزخ می‌روند و پس از پاکی بیرون خواهند آمد و کسی که در قلب او ذره‌ای محبت اهل بیت علیهم السلام باشد در جهنم نمی‌ماند زیرا که ماندن همیشگی در دوزخ مخصوص کفار و دشمنان اهل بیت است.

کم یا زیاد ماندن در عذاب تابع شدت و ضعف محبت اهل بیت علیهم السلام است. اگر محبت زیاد باشد زودتر به شفاعت خواهند رسید بلکه در حال احتضار به فریاد او خواهند رسید چنان که در حالات بزرگان آمده است.

 

منبع: گناهان کبیره، ج۱، ص۴۲.

اللّهم صَلّ عَلی مُحَمَّد و آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم

  • رضایی مهر
  • باسلام و خسته نباشید.آیا این مطالبی که در سایت شما وجود دارند از منبع مطمئنی برخوردار هستند؟باتوجه به اینکه مطالب موجود درسایت بسیار پرمعنا و جالب هستند در صورتی که حقیقت داشته باشند از جنابعالی نهایت تشکر را دارم که با قرار دادن چنین مطالب مفیدی دید من را نسبت به وقایع اطرافم و حقایق دنیا عوض کرد.
    سعادتمند باشید

    شما هم دلتون رو به این که اون دنیا هم پارتى بازیه خوش کنید.
    سلام.
    ان شا الله همه عاقبت به خیر و از محبین اهل بیت باشیم...

    ان شاءالله از محبین و شیعیان واقعی حضرت رسول الله و حضرت امیر و حضرت فاطمة الزهراء باشیم
    ان شاءالله... همین
    ما سه نوع گناه داریم گناهی که فقط انجام می دهیم و دیگر به آن فکر نمی کینم که مخصوص همین دنیا است و عقابش را در این دنیا می بینیم. درجه ی بالاتر از این گناه، گناهی است که فکر انجام شود به طور مثال شخصی به نامحرمی نگاه کند بعد اگر به آن فکر کند گناه با فکر انجام داده استت که در برزخ پاک می شود. این گناه در این دنیا بخشیده نمی شود مگر با گریه بر سیدالشهداء علیه السلام. سومین نوع گناه که بدترین و آخرینش است گناه با قلب است اینکه شخص قلبا گناه را دوست داشته باشد وحتی وقتی به آن می گویی که این کار تو حرام است ناراحت می شود و درصدد آن برمی آید که این چه حرفی است که این در آخرت با آن آتش پاک می شود.می فرمایند اگر می خواهی بدانی که گناهی که انجام داده ای با کدام یک از این مراتب است ببین آیا آن گناه را دوست داری یا نه اگر دوست داشته باشی یعنی داری با مرتبه آخرتت گناه می کنی.
    پاسخ:
    سلام
    ای کاش منبعی روایی هم بیان می کردید
    ((اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم))
    باسلام وتشکر  بی نهایت خدای مهربون خیر وپاداش سرشاردهد به همگی شماعزیزانی که با آموزش مسائل وسوالات دینی بسیاری از سوالات ما کاربران را به نحواحسن پاسخ میدهیدواقعا استفاده معنوی که از مطالب ایمیلی که ارسال مینماییدآنقدر بالاست قابل وصف نیست... بسیاری سوالات لازمی که ما شاید حتی به ذهنمون نرسدشما عزیزان بیان می نمایید انشاالله که توشه آخرت وخیر دنیا وآخرت برای شما عزیزان باشدسایتی جامع که مطالب بسیارمفید وآموزنده  ومسائل  ونکات دینی را به بهترین نحو توضیح میدهیدویا خاطر نشان مینمایید بسیارازشما عزیزان ممنونم
    پاسخ:
    سلام
    محتاج دعای شما هستم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی