صلوات

وبلاگی در مورد آموزه های اسلام

وبلاگی در مورد آموزه های اسلام

طبقه بندی موضوعی

این دفعه مطلب مختصری جمع آوری کردم در مورد توبه. در ضمن این مطلب به رسول ترک هم اشاره شده است که توبه با اون چنان کاری کرد که حتی از زمان مرگ و محل دفنش آگاه شده بود.

خدایا به حق حضرت محمد و آل ایشان علیهم السلام ما را ببخش.


توبه، باعث نادیده گرفتن گناهان انسان است در این صورت خداوند به انسان می‌گوید برگرد که می‌خواهم تو را به اوج برسانم. امّا شیطان و نفس امّاره نمی‌گذارند؛ چون می‌گویند: «این حرف‌ها را رها کن، حالا که دیگر تو گناه کردی، چطور می‌خواهی مثل آن کسی باشی که گناه نکرده؟!»

گاهی می‌بینیم یک کسی یک موقعی بر می‌گردد، آن هم چه برگشتنی! اوج می‌گیرد و بالا می‌رود. رسول ترکی می‌شود که می‌فهمد این قبر، قبر خودش است.

رسول ترک می‌گوید:

«نگاه می‌کردم، دیدم قبری را در قم برای مادر آن تاجر تهرانی کنده بودند. حالا آن موقع‌ها قبرها آماده نبود و در همان موقع می‌کندند. باران هم می‌آمد، آن تاجر گفت: این قبر چرا دم این ناودان است؟ گفتند: آقا! مردم معطّل هستند، چندین ساعت است که به جاده قم آمده‌اند و خسته شده‌اند. گفت: خیر، من این قبر را قبول ندارم. به همین خاطر رفتند قبر دیگری را کندند.»

امّا رسول ترک دائم به آن قبر قبلی نگاه می‌کرد و حالش متغیّر شده بود.

«فهمیدم من یک هفته بیشتر باقی نیستم.»

و همان قبر، قبر او می‌شود.

رسول ترک، عربده‌کشی بود که تغییری اساسی می‌کند. پروردگار عالم هم به واسطه حبّ ابی‌عبدالله (علیه السّلام) او را  بالا می‌برد و اوج می‌دهد.

یا احمد قصاب در صابون‌پزخانه کارش به جایی می‌رسد که آیت‌الله دزفولی (اعلی اللّه مقامه الشّریف) بیان می‌فرمایند: اگر کسی بعد از مرگ او به سراغ قبرش برود و آنجا دعا کند، خدا دعای او را مستجاب می‌کند.


اللّهم صَلّ عَلی مُحَمَّد و آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم

  • سید امیر علی حیدری
  • ممنون مطلب خوبی بود
    به چند سوال ذهنی من پاسخ داد.
    طرح صلوات بجای عبالرت نظرات عالی بود
    از این طرح ستفاده کردم
    یا حق/.
    پاسخ:
    راستشو بخواین طرح خودم نبود!
    منم از یکی الگوبرداری کردم. شاید اونم از یکی دیگه الگو برداری کرده بوده! خدا عالمه!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی