صلوات

وبلاگی در مورد آموزه های اسلام

وبلاگی در مورد آموزه های اسلام

طبقه بندی موضوعی

سلام

یادم هست در جایی خوندم که از مرحوم آقای بهجت نقل کرده بودند ایشون ذکری را برای رفع هم و غم توصیه نمودند.

دست به کار شدم، برای پیدا کردن اون ذکر و منتشر کردنش در اینجا.

بعد از کلی جستجو با کلید واژه‌ی «همّ -> الهمّ -> من الهمّ»، در نرم افزار جامع الاحادیث 3.5، به یک روایت بسیار زیبا رسیدم. در این روایت، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، به امیرالمومنین علیه السلام توصیه‌هایی نموده‌اند. بخشی از این روایت در مورد ذکری است برای در امان بودن از همّ و غمّ در گرفتاری‌ها و سختی‌ها.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:

یَا عَلِیُّ أَمَانٌ‏ لِأُمَّتِی‏ مِنَ الْهَمِّ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ لَا مَلْجَأَ وَ لَا مَنْجَى مِنَ اللَّهِ إِلَّا إِلَیْه‏.

علی جان! این سخن باعث ایمنی امت من در هنگام سختی‌هاست:

لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ لَا مَلْجَأَ وَ لَا مَنْجَى مِنَ اللَّهِ إِلَّا إِلَیْه‏.

 

 انشاء الله با استفاده از تعالیم اهل بیت علیهم السلام، زندگی شیرین تری داشته باشیم

منبع این حدیث من لا یحضره الفقیه، ج4، ص371.


اللّهم صَلّ عَلی مُحَمَّد و آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم

التماس دعا
التماس دعا
سلام
ممنون
التماس دعا
پاسخ:
سلام
خواهش می کنم
محتاج دعای شما هستم، حقیقتاً

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی