صلوات

وبلاگی در مورد آموزه های اسلام

وبلاگی در مورد آموزه های اسلام

طبقه بندی موضوعی

امامان به ما وعده داده‌اند که از زائران خود دستگیری می‌کنند. در این میان زیارت امام حسین علیه السلام، فوائد ویژه‌ی بسیاری دارد.

امام باقر علیه السلام درباره‌ی برکات و آثار زیارت امام حسین علیه السلام می‌فرمایند:

«شیعیان ما را به زیارت قبر حسین بن علی علیه‌السلام فرمان دهید؛ زیرا زیارت آن، روزی را زیاد می‌کند، عمر را دراز می‌گرداند و بدی‌ها را دور می‌سازد.»

همچنین به امام صادق علیه السلام عرض کردند:

«کمترین اثر برای زائر قبر امام حسین علیه السلام چیست؟ فرمود:

«کمترین تأثیرش این است که خداوند متعال، او، خانواده و مالش را حفظ می‌کند تا به سوی اهل خویش برگردد، و چون روز قیامت فرا رسد، خداوند حافظ او خواهد بود

آن حضرت درباره تأثیر زیارت امام حسین علیه السلام در روز قیامت فرمود:

«هیچ کس در روز قیامت نیست مگر آنکه آرزو می‌کند که ای کاش از زائرین امام حسین علیه السلام می‌بود زیرا مشاهده می‌نماید که با زائران حسین علیه السلام به واسطه مقامی که در نزد پروردگار دارند، چگونه عمل می‌شود.»

امام صادق علیه السلام فرمود:

«به درستی که خدای تبارک و تعالی، قبل از اهل عرفات، برای زائران قبر حسین علیه السلام تجلی می‌نماید، حوایج آنان را برآورده می‌کند، گناهانشان را آمرزیده و درخواست‌هایشان را به اجابت مقرون می‌سازد، و سپس متوجه اهل عرفات شده و در مورد آنان نیز اینگونه عمل می‌کند.»

ایشان در جایی دیگر می‌فرمایند:

«اگر مردم می‌دانستند که چقدر خیر و برکت در زیارت امام حسین علیه السلام وجود دارد، برای زیارت کردنش با یکدیگر مقاتله می‌کردند، و هر آینه اموالشان را برای رفتن به زیارتش می‌فروختند.»

رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله نیز فرمود:

«من تعهد می‌کنم که در روز قیامت هنگامه رستاخیز، ضمن ملاقات با زائر حسین علیه السلام، دستش را بگیرم و از مراحل هول انگیز و سختی‌های قیامت نجاتش بخشیده و او را به بهشت وارد کنم.»

 

جمع‌بندی فوائد ذکر شده:

1ـ زیاد شدن روزی،

2ـ محفوظ ماندن خانواده و مال انسان را زمان بازگشت از سفر،

3ـ خداوند در قیامت حافظ زائران می‌شود،

4ـ اعطای مقام بسیار بلند در قیامت،

5ـ بخشش گناهان،

6ـ برآورده شدن حاجات،

7ـ نجات یافتن از مراحل هولناک قیامت و ورود به بهشت


اللّهم صَلّ عَلی مُحَمَّد و آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم

سلام به همه دلسوختگان حسینی
جای شما خالی زیارت رفتم حرم مولای غریب حسین ، اصلا آقا وقی از اون شیب در باب القبله وارد می شی مظلومیت امام حسین رو درک می کنی و اون لحظه ای که به ضریح مطهر می رسید و در زیر قدمهاتون ابدان مطهر 72 تن رو حس می کنی انشاالله روزی همه بشه در خلوت گه صبح ( ساعت 2.30 تا 4 صبح ) زیارت مخصوصه حضرت رو انشاالله
  • محمد آذرکار
  • سلام، ممنون از این روایات زیباتون، اللهم الرزقنا
    سلام 
    خیلی عالی بود به منم سربزنید

    سلام.....چند شب پیش خواب دیدم که انگار دارم از کسی یا چیزی فرار میکنم بعدش سوار سفینه میشم میرم کره مریخ دوتا قبر ائمه رو میبینم که یکیشون امام حسین ه انگار کسایی که باهامم راهنماییم میکنن که امام حسین برای اینکه دست دشمنان به بدن مطهرش نرسه این جا به اذن خدا دفن شده....منم میرم دست میکشم روی قبر که روش نوشته سیدالشهدا......تعبیرش چی میشه؟؟!

    پاسخ:
    سلام
    خداوند متعال علم تعبیر خواب را به من نداده، ولی ان شاء الله که خیره.
    با سلام
    متشکر از سایت خوبتون
    اللهم ارزقنی شفاعه الحسین یوم الورود و ثبت لی قدم صدق عندک مع الحسین و اصحاب الحسین
    الذین بذلوا مهجهم دون الحسین علیه السلام
    انشاالله خداوند متعال گناهان بی شمار ما را به برکت ابا عبد الله الحسین (ع) ببخشاید و توفیق زیارت
    عزیز دل زهرا(س) را به ما بدهد. هر چه در زندگی دارم فدای شهید مظلوم کربلا. اگر توفیق داشته باشم
    در خدمت حضرت ولیعصر از منتقمان ظالمان اهل بیت باشم برای من بس است.
    خدمتگذار فرزندان زهرای فاطمه(س) هستم. خدایا مرا ببخش و توفیق شهادت در راه خویش به من بده
    پاسخ:
    سلام
    متشکرم از لطف شما

    السلام علیک یااباعبدالله الحسین(ع)
    با سلام و خسته نباشید .خوبه بدونید من شخصا" عاشق امام حسین هستم وقتیکه کلمه امام حسین رو میشنوم ناخداگاه اشک تو چشمهام پر میشه و ارادت خاصی به همه ائمه علی الخصوص امام حسن دارم و هر چی از امام خسین بخوام قطعا" نتیجه میگیرم با خوندن زیارت عاشورا  و به همه هم تشویق میکنم که با خوندن زیارت عاشو.را از ته قلب حاجت روا میشین. پایدار و استوار باشید.و خیلی دوست دارم از حرم امام حسین و.... تصاویری برام ایمیل بشه خواهشا".
    پاسخ:
    سلام
    انشاء الله تصاویری از حرم امام حسین علیه السلام هم قرار می دهم
  • فرهاد ملقب به غلام فاطمه
  • دیشب خواب دیدم به زیارت مولایم امام حسین عزیز زهرارفتم .
    و برسر قبرش نوشته معصوم است و پس فاطمه
    وآنقدر با صدای بلند گریه میکردم و از او طلب بخشش و روزی داشتم
    بهمراه مرد مومنی که از دنیا رفته است بودم
    او یکی از مومنان شهر ما بود
    امروز که شنبه بود و هر هفته از شعیه 24 ایمیل میرسد به زیارت امام و مولایم عزیز فاطمه اشاره شده بود .
    خیر و برکت و روزی برای همه از مولایم آرزومندم
    محتاج دعای شمائیم
    غلام فاظمه
    پاسخ:
    سلام
    خوش به سعادتتون
    اللهم الرزقنا شفاعته الحسین علیه السلام...
    پاسخ:
    آمین
    الهی قلبی به حب حسین بن علی  متیما......خدایا قلب مرا از عشق حسین بن علی تیمم کن...وجودم را با عشق حسن پا ک گردان


    دعا کنید اقا بطلبه بریم..زیارتش..حسین جان به اقایی تو دارم امید  نگردانم از بارگاهت نا امید درست است با موی سفید و  روی سیاه امده ام...ولی اقا خودت سیاه مرا گردان سفید..
    پاسخ:
    انشاء الله قسمت من هم بشه
    السلام علی الحسین
    و علی علی بن الحسین
    و علی اولاد الحسین
    و علی اصحاب الحسین

    اللهم ارزقنی شفاعه الحسین یوم الورود

    یا حق
    اللهم ارزقنی ۶ گوشه حسین

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی