صلوات

وبلاگی در مورد آموزه های اسلام

وبلاگی در مورد آموزه های اسلام

طبقه بندی موضوعی

پیامبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود: شدیدترین ساعات بر میت شب اول قبر است. این همان شب اولی است که او را دفن می کنند. اما چون تحیری دارد که هنوز خود را نیافته و نمی‌خواهد در آن قبر زندگی کند ترس دارد.

در توصیه‌های دینی ما اکیداً گفته شده که مراعات حالات اولیه‌ی میت را بکنید. که او خود را بیابد و در درک آن حالات و رفع سردرگمی و گیجی او را کمک بدهید.


1ـ در قدم اول گفته شده که هنگام غسل آب داغ بر روی فرد نریخته و ادب بدن را حفظ کنید. در روایت داریم که با او مدارا کرده و مهربان باشید. چون شخص میت در آن جا حضور داشته و گمان می‌کند که همان بدن است. چه بسا زمانی که می‌خواهند او را چپ و راست کنند اذیت می‌شود. او مانند تنه‌ی درخت نیست که هر کاری خواستند بکنند و آب داغ هم بر روی او بریزند!

 در روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است که خدا غضب می‌کند بر کسی که با مؤمن ضعیفی مدارا نمی‌کند. این میّت الان مؤمن ضعیف است و دست او از همه جا کوتاه بوده و کاری از او بر نمی‌آید بنابراین باید مراعات او را کرد.


2ـ در قدم دوم گفته شده وقتی او را تشییع می‌کنید و به سمت قبر می‌برید، آهسته آهسته ببرید. با شتاب نبرده و ناگهان او را وارد قبر نکنید. چون او هنوز خود را نیافته و خیلی سخت است که بدن او وارد حفره شود.

 امام صادق علیه السلام فرمودند که میّت را در چند قدمی قبر بر روی زمین بگذارید، چند لحظه صبر کنید. بعد بلند کنید و یک مقدار جلوتر ببرید، برای بار دوم بر روی زمین بگذارید. باز یک مقدار جلوتر ببرید و برای بار سوم همین کار را تکرار کنید. در آخر در کنار قبر بر روی زمین بگذارید، چون قبر وحشت‌های زیادی دارد. بگذارید آمادگی پیدا کند. برای بار چهارم او را بلند کنید و بدن را وارد قبر کنید.

چقدر خوب است افرادی که این آداب را می‌دانند و می‌خواهند این کارها را بکنند در موقع دفن زیارت عاشورا بخوانند. یا صدای قرآن و ذکر و صلوات بلند شود. ما نمی‌دانیم ارتباط آن چیست ولی فقط می‌دانیم که ذکر به میت کمک می‌کند که زودتر خود را بیابد.


3ـ در قدم سوم گفته شده که وقتی اورا داخل قبر می‌گذارید تلقین همراه با تکان دادن بکنید.

 یعنی شخصی که وارد قبر می‌شود میت را تکان داده و به او تفهیم کند که کجا است. به او بگوید توجه داشته باش، حواس خود را جمع کن و نترس. وقتی که دو ملک می‌آیند و از تو سؤال می‌کنند به آن‌ها این جواب‌ها را بده.


4ـ در قدم چهارم گفته شده که وقتی روی قبر را پوشاندند، نزدیکان میت که او در زمان حیات با آن‌ها انس داشته و صدای آن‌ها برای او آشنا است در کنار او بمانند. یک بار دیگر از روی قبر و در قسمت بالای سر او را تلقین کنند. حضرت زهرا علیها السلام در وصیت خود به امیرالمومنین علیه السلام فرمودند که بعد از مرگ من بالای سر من بنشین.

به درستی که این ساعتی است که میت نیاز دارد که افراد زنده یک انسی با او داشته باشند. یک دفعه نرفته و او را تنها نگذارند. متأسفانه گاهی اوقات در این زمان برخی از افراد به زور بستگان میت را از سر قبر دور می‌کنند. درست است که امکان دارد برخی از بستگان خیلی بی تابی کنند ولی این بی‌تابی کردن‌ها در آن زمان باید به گونه‌ای باشد که بیشتر به درد فرد متوفی بخورد. یعنی انسان فقط نخواهد که غم خود را تخلیه کند. چند نفر از آشنایان او بمانند و این تلقینات را انجام دهند. این کارها قدم به قدم باعث می‌شود که فرد متوفی انس بگیرد.




 

اللّهم صَلّ عَلی مُحَمَّد و آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم

پدرم فوت کرده لطفا براش دعا کنید و صلوات بفرستید ممنون

سلام جالب است تا مرگ کسی را ندیدیم اینجا نمیاییم 

برادر من امروز فوت کرد یک صلوات بفرستید برای سلامتی امام زمان 

سلام دوستان 
 دیروز دختر خاله عزیزمو دفن کردیم  خدا رحمتش کنه لطفا هرکس این نوشته رو میخونه برا شادی روح امواتش و دختر خاله منم صلوات بفرسته الهم صل علی محمد و ال محمد 
  • محمد خزائی
  • 🌸امام صادق علیه السلام فرمودند:

    «هر کس زیارت عاشورا بخواند ، 
    شب اول قبر در آغوش امام حسین(ع) 
    قرار خواهد گرفت.»✨

    📚کامل الزیارات ، ص ۷۵

    💠: @m
    خدایاکمک همه ادما مخصوصاماجووناکن دستمونورهانکن تاتوسرازیری گناه نیوفتیم تازندگی ومرگ خوبی داشته باشیم  
    میگن خداازحق الناس نمیگذره حجاب هم یه نوع حق الناسه دوستان گلم بیایدبیشتررعایت کنیم تاروزمرگمون پشیمون نشیم
    دوستان عزیز اینقدر ازمرگ نترسید .مرگ خیلی بهتر از زندگی دنیوی است.اگه میدونستید مرگ چقدر خوبه هیچوقت برای مردن کسی گریه نمیکردین.مرگ یعنی پایان بیهودگی وشروع حقیقت وراستی....
    خدا بزرگه . فقط رفتارمونو درست کنیم دست از دزدی و حیزی برداریم . فقط فقط با هم خوب باشیم . دیگه غمت نباشه 
    به نظر من شماها بیشترتون مسلمان نیستید چون یک مسلمان اصلا از مرگ نمی ترسه
  • سید مجتبی
  • سلام علیکم
    در یک اتفاق و درگیری هنگام دفاع از خود طرف مهاجم از ناحیه چشم و صورت آسیب دیده که باید صد و چهل میلیون تومان دیه بدم خدا میداند هیچی ندارم و اگر پرداخت نکنم تا پایان عمر میرم زندان چون کسی را ندارم ،متاهلم و صاحب یک فرزند دختر یکساله عاجزانه تقاضای کمک دارم امیدوارم به حق جدم مشکل همه شما حل بشه به قرآنی که در سینه ی محمد ص است عین حقیقت را عرض کردم ایمیل را هم می گذارم اگر مایل بودید تماس بگیرید التماس دعا برادرم را هم امروز بعلت ایست قلبی در سن چهل سالگی از دست دادم برای شادی روح همه درگذشتگان بخوانید فاتحه و اخلاص و صلوات
    سلام دوستان امروز روز خیییلی خیلی بدی بود تو مدرسه مون همه گریه میکردند اخه اتفاق خیلی بدی افتاده بود بهمون خبر رسید دختر معلم زبانمون که ۱۵ سال بیشتر نداشت فوت کرده خیلی ناراحت شدیم هنوز معلوم نیست خودکشی کرده یا ماشین بهش زده ولی غیر از این دو حالت نیست        خدایا الان دلم پیش معلممه الان چی میکشه خدایا چه معلم شاد و سرزنده ای بود حالا تصورش برام سخته که همچین اتفاق براش افتاده باشه خدایا بهش صبر بده واقعا نمیدونم چی بگم امروز همه معلما و مدیر و بچه ها گریه میکردن خیلی روز گندی بود الان نمیدونم چطوری تحمل میکنه این درد بزرگو
    حالا اومدیمو مارو با آب جوش غسل دادن و بدون آداب،با سر وارد قبرمون کردن اونوقت چی کنیم؟؟تنها کاری که از دست ما بر میاد توبه و استغفاره!قبر محلی برای پاک شدن از گناهانه که خدا انسانو توش پاک و سپس در قیامت به بهشت میبره.پس برای جلوگیری از عذاب قبر توبه حتی از ریز ترین گناهانه
    باسلام خدمت تمامی خواهران وبرادران دینی .....از سایت بسیار مفیدی که گذاشته شده تشکر میکنم که مارو راهنمایی میکنه ......واقعا مفید واستفاده کردم      بازممنونم...
    درک ما از سختی مرگ به دیدگاهمان بستگی داره همه این آدابی که فرمودید درست برای پذیرش مرگ، ولی به نظر من مرگ باید یکی از شیرین ترین لحظه های زندگی باشه چراکه انسان به اصل خودش برمی گرده یعنی به سوی پرودگار و چه جایی زیباتر و امن تر از کنار پروردگار بودن و باز هم به زندگیش ادامه میده فقط دیگه احتیاج به جسمش نداره همانطور که خدا خودش فرموده که شما از من هستید و به سوی من برمی گردید. 
    امروز یکی از عزیزانمون رو به خاک سپردیم. یکی از بهترین های فامیل. امیدوارم روحش در آرامش باشه. خیلی براش گریه کردم
    سلام دوستان اره همه اینها که گفتید خیلی دردناک بود ولی من شنیدم دردناکتر از همه اینها حسرت خوردن و پشیمونیه پشیمونی که چرا جلوی خدای به این بزرگی بیشتر سجده نکردی یا بعضی هامون که اصلاً نکردیم به نظر من اونجا به اندازه ای پشیمونی انسان و نابود میکنه که دیگه نیازی به جهنم نیست یه تیکه از دعای کمیل هست که همیشه دلمو آتیش میزنه که میگه خدایا گیرم که عذابت را تحمل کنم دوریت را چگونه تحمل کنم  خدایا خودت کمکمون کن یا ارحم الرّاحِمینَ. 
    امشب بکی ازبستگان شب اول قبرش بود خیلی ناراحت کننده تموم زندگیش سختی بود خدا رحمتش کنه وبیامرزتش.نمیدونم چرا وقتی میحوای اداب اسلامی رو بجا بیاری وروی سر میت بشینی تا اون نترسه میتی که یه عمر بهت محبت کرده یه عده آدم بیسواد هی میگن زشته عیبه مهمون ها دارند میان بیا بریم خدایا هیچ حرفیو هم نمی فهمن مگه شب اول قبر خودشون باشه 
    شب اول قبر صدقه استغفار نماز خیلی کمک کنندس 
    باسلام  خدایا برای اولین بار فهمیدم دوری ازیک عزیز چگونه است خاله جان دیداربه قیامت برمحمد و آل محمد صلوات. 
    شما وقتی زنده هستی برو داخل یک قبر خالی انوقت کمی فکر کن میبینی که چقدر دنیا بی ارزشه..
    خداوند رحمت کند همه ی رفتگان رو🙏🏻😔عزیز تازه رفته ما را هم همین طور🙏🏻
    سلام.
    من پدرم امروز فوت کرد بعد خواهش میکنم اگر دعایی چیزی به نفع او است بخوانید.
    هممون به روز میمیریم ونیاز به دعا داریم.انا لله وانا الیه راجعون.
    سلام مواظب باشیم گناه رو ترک کنیم چون تو هر3 ثانیه یک نفر تو دنیا میمیره.1 2 3
    شاید یک ساعت دیگه شایدم...
    یکی از اشناهامون جوون 17 ساله هیچ مریضی نداشت یه دفه دل درد شدید میگیره تا میرسونش بیمارستان خون بالا میده و فوت میکنه. این جوونه 17 ساله اصلا فکرشو نمیکرد به این زودی و اینطور بمیره.
    مواظب باشیم.
    کمتر گول همچین متن هایی بخورید اینقدر زود باور نباشید ، مرگ پایان زندگی است...
    سلام.من از مرگ نمیترسم فقط ترسم از اینه توی قبر یهوو زنده بشم.انشالا اجزای بدنم رو اهدا کنن.خیالم راحت باشه..خدا رو چه دیدی یهو زنده شدیم اون زیر نفس ادم میگیره خفه میشه.
    خیلی تاثیر گذار بود 
  • پیمان تمدن فر
  • خدایا خداوندا باریتعالی
    گنهکارم 
    و به بودنت و بزرگیت و رحمان و رحیم بودنت شک ندارم 
    همیشه و در همه حال یار و یاورم هستی 
    تو را به حق بسم الله الرحمن الرحیم قسم میدهم از گناهانم بگذر و شب اول قبر را برایم سهل و آسان بگردان و مرا به بهشت جاودانی که به بندگانت وعده دادی رهنمون ساز 
    الهی آمین یا رب العالمین 

  • دختر بی بابا
  • ما هم امشب بابامونو دفن کردیم .بابام خیلی سختی کشید تامرد.واسه اینک عذاب نکشه.مهر ودعا و باهاش دفن کردیم.بعدشم من و خواهرم موندیم کنار قبرش با اینک هوا کاملا تاریک بود.براش قرآن خوندیم.و من همونجا رو خاک براش نماز وحشت خوندم.اینکار ب خودم آرامش داد.تا الانم بیدار موندم براش هدیه بفرستم.دوستان یک صلوات واسه بابام بفرستین.اون به حسنه نیاز داره.و مطمعنا خدا کار خوب شما رو میبینه
    از خدا بخواهیم به ما حیات طیبه عنایت کند چرا که در آن صورت مرگی نداریم که از مرگ بترسیم حیات طیبه یعنی انسان جوری زندگی کند که پس از مرگ هم به واسطه ی اعمال ما تاخرش زنده باشد . محب اهل بیت باشید و مطمئن باشیم که به دادمان خواهند رسید .

    به نظر من تموم عذاب قبر برای پاک شدنمونه.
    دوستان عزیز میخوام کمکی بهتون مرده باشم
    اگه میخواین شب اول قبر همراه داشته باشین اونم همراه بیسار عالی
    نماز شب بخونید.
    تو اینترنت هم سرچ کنین درمورد آقار نماز شب
    خدای مهربان بحالم رحم کن.
    باتشکر اززحمات شما دوستان عزیز 
    سلام خوندن این مطالب توفیق میخواست خواه و ناخواه ترس به دل ادم میاد چون هممون واقعا یه روز به اون شب میرسیم چه کافر چه مسلمون حس میکنند و میترسند ولی اونی که به یاد این شب و ترسش میمونه و فرار نمیکنه و خودشو پشت اتفاقای دنیا و مسائل روز مره قایم نمیکنه کمک میکنه بخودش..رو انگشتر امام معصوممونم الموت نوشته بود ما که جای خود داریم و باید بیشتر به یاد اون شب باشیم کسی جز خودمون به خودمون کمک نمیکنه بوسیدن دست مادر و پدر بدون غرور و خجالت واقعا راه گشاست کمک به یتیما و و و خوب بودن اسونه با یه لبخند بایه خوشرویی میشه مهربون بود بایه گذشت میشه راحت و  خوب بود گذشته پاک میشه با خوبی نگران نباش انسان عوض میشه هر کی گفت نمیشه عادت و از این کلمات باور نکن عوض میشه چطوری فقط خوب باش خوب همین..خود به خود چیزای دیگت عوض میشه با خوب بودن کسی با خضوع و فروتنی کوچیک نشده شما هم خواهر و برادرای منید دلم به حالم خودمون میسوزه که چقد غافلیم خدا بگذره از سر تقصیرات من گنه کار و راه شمارم به صراه مستقیم ثابت قدم کنه و دلتونو نورانی...اللهم اغفر للمومنین و المونات و المسلمین و المسلمات  اللهم صلی علی محمد و ال محد و عجل فرجهم
    سلام.پسر دایی گلمو امروز به خاک سپردیم.23سالش بود 5سال بیماری سرطان داشت.تو این دنیا اصلا ارامش نداشت.تورو خدا براش دعا کنید اونجا اروم باشه.ممنون
    امروز صبح برادر شوهر بزرگم فوت کرد مرد خیلی خوبی بود,اسمش حسین اسم پدرشم علی اکبره,لطفا برای آمرزش گناهاش و اینکه ترسش از شب اول قبر کمتر بشه,هردعایی ک بلدید بخونید,خدا امواتتون رو بیامرزه
    خدا آخر عاقبت همه بخیر کنه


    به نام خدا
    ازمطالب خوبتون ممنونم وازخدامیخوام اجر وپاداش شماروبرای گذاشتن این مطالب مفیدبده.یاعلی
    سلام دوستان من یه پسر پونزده ساله ام هفت سالم که بود از سر کنجکاوی فیلم سیاحت غرب رو تاآخر دیدم وتا ده سالگی همش وحشت داشتم الانم که دارم این مطلب رو مینیویسم معلومنیست که دوباره بتونم بیام بهش سر بزنم یا نه ولی اینو بدونید خدا مهربونه من تا حالا هربار که گناه کردم و بعدش توبه کردم منو بخشید چون نشانه داشته من از 4 سالگی نمیزاشتم یک رکعت از نمازم بگذر ه  و تمام و کمال میخوندم نماز به ادم ارمش میده لطفا تا میتونید نماز بخونید و به خدای متعال ایمان داشته باشیم اگه ما کم گناه کنیم و عاشق اهل بیتش مخصوصا سرور سالار شهیدان امام حسین علیه سلام باشیم خیلی بهمون کمک میکنن  البته تمام امام ها برای ما یک جایگاه دارن ولی عشق به امام حسین دیوونه کنندس امام حسین توی این 15 سال زندگیم خیلی کمکم کرده حتما هوای شمارو داره حتما  دعا کنید ایشاالله هممون جز نوکرای آقا امام زمان باشیم خشنودی قلبش و کم شدن عذاب قبر خودتون سه صلوات بفرستید و اصلا نترسید من که الان خیلی توکل کردمبه خدا  خداحافظ شب اول قبر میبینمتون خخخ بای  یاعلی  ببخشید طولانی شد با تشکر که وقت گذاشتید
    امشب شب اول قبر مادر بزرگمه براش دعا کنید نترسه خیلی زن خوبی بود 😢
    امروز شب اول قبر یکی از بستگانمونه خواهش میکنم براش دعا کنید 


    هر جا که باشم باشم خدا با من است ... ترس برای ترسوهاست
    واقعا سخته ولی خوب چیزیه که تقدیرشده درضمن یک خبرخوب اینکه شیعیان امیرالمومنین یک حامی دارن که ا رو همراهی می کنه درطی راهی که باید طی کنیم گر فیلم سیاحت غرب ببینین متوجه می شین کاملا بهتون توصیه می کنم حتما ببینینش درضمن مادربزرگ منم امروز به رحمت خدا رفت ممنون میشم یک صلوات برای شادی روحش بفرستین براش دعا کنین فشار شب اول قبر براش کم بشه خیلی ادم خوبی بود ممنون
    سلام با عرض ادب به همگی من امروز خیلی  میترسم و از خدا یک فرصت دیگه میخوام 

    ای کاش الان به جای اینکه داشتم اینجا نوشته مینوشتم 

    تازه متولد میشدم و الان چشم به دنیا باز شه 

    خدایا یه فرثت بده 

    خدا عاقبت هممونو بخیر 

    من النازم خیلی ترس دارم از الان که بچه ام از شب اول قبر تو اینترنت سرچ میکنم خدایا کمکمون کن آمین
    سلام امروز پدرم رو بخاک سپردیم برای شادی روحش صلوات
    سلام به همه عزیزانم . امشب شب اول قبر دایی عزیزمه. من ایران نستم نتونستم تو مراسمش شرکت کنم . همه بعد خاکسپاری ارومتر شدن ولی از غصه و گریه های من کم نمیشه . میخواستم خواهش کنم هرکس پیاممو دید واسه ارامش روحشو بخیر گذشتن شب اول قبرش بدون ترس و وحشت دعا کنید . انشالله ذخیره اعمال خیرتون بشه . ممنونم 
    سلام دوستان
    واسه منم دعا کنید که حسابی محتاج دعام 
    خدا از سر تقصیر همه بنده هاش بگذره ادما ممکن الخطا هستن اما امیدوارم هرچه زودتر به خودشون بیان و بفهمن دارن کجا میرن 
    خدا گناه همه رو ببخشه گناه من حقیرهم همینطور
    همیشه ارزو داشتم و دارم قبرم رو زودتر بخرم و بتونم هراز گاهی برم توش بخوابم و باهاش حرف بزنم تا وقتی مردم نترسم
    خوب بود من خیلی میترسم خیلی 😔
  • سمانه یوسفی
  • سلام بچه ها  تورو خدا اگه کسی اینجا سر میزنه امشب  دو رکعت نماز شب اول قبر بخونه برا فردی به نام حامد با انفجار گاز فوت کرد یه بچه سی روزه داره 
    حتی اگه انسان گناه کنه خداباید ببخشه
    وای پنجشنبه تو مراسم تدفین یک گل هفده ساله شرکت کردم خیلی وحشتناک بود الان سه روزه دارم همش غصه میخورم اخه این طفلکی خودکشی میکنه وبعدش پشیمون میشه امادیگه اجل مهلتش نمیده ودار فانی رو وداع میگه...
    اخ یاسمن جونم قلبم برات تیکه تیکه شد وقتی جلوچشمام گذاشتنت تو قبر.......
    خدایابهش رحم کن اون پشیمون شد تولحظه اخر.....
    سلام دوستان,من الان سه روز که دوستم فوت کرده,هم کلاسی بودیم,باورم نمیشه,هر شب پ.م هاشو میخونمو گریه میکنم,باور نبودش سخته,شب خوابیده و صبح بلند نشده,بعد از این اتفاق واقعا به خودم اومدم و هر شب همه خانوادمو میبوسمو بعد میخوابم چون واقعا معلوم نیس که فردایی هست یا نه,دیگه نمیزارم کسی ازم ناراحت شه,میخوام حسابی تغییر کنم,چون هنوزم دیر نیست,خدا بزرگه و بخشنده,خودش حوامونو داره,وقتی میگه مرده دستش از دنیا کوتاه هست باهاش مدارا کنید پس مطمعنا خودش حوامونو داره ...ازتون خواهش میکنم واس نازنین دوستم 3تا صلوات بفرستین.امیدوارم خدا هممونو ببخشه و بیامرزه.
  • محمدامین
  • حرفایی که تو دلمه رو نمیتونم بیان کنم اما اینو بدونین که تودل یه شیعه هم ترس از خدا هست هم عشق به خدا برای کم تر شدن فشار قبرم دوست داشتین یه صلوات بفرستینن
  • فروزان21ساله
  • سلام اعمالتو درست کن توتشیع جنازها شرکت کن ترست میریزه من از بچگی توتشیع جنازهاشرکت کردم و همیشه کسی ک ارز دنیا میره قبل از اینکه کسی بیاد من خودم میرم باقبر حرف میزنم و مشتی تربت ک روشون تلقین وختم قرآن خونندم وقرآنو دعای معراج در قبر میذارم و با لذت بسیاری ب قبر نگاه میکنم وترسی ندارم چون درروستای متدینی بدنیا اومدم ومرگ روشیرین میدونم پس نترس باورش کن چرا ک مرگ لذید است مث عسل
    الهم صل علی محمد و آل محمد 
    خیلی عالی ممنونم
  • Setareh Gholam Hosin
  • میشه راجب دعایی که باید براى میت خوند مطلب بزارید
    همیشه وقتی ب مرگو شب اول فکر میکنم میگم ای کاش ب دنیا نمیومدم خیلی بده خیییییییییییییلی... مامانیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
    خدایا از گناهامون بگذر بگین امین
    بخدایا ازت خواهش میکنم شب اول قبرهمه ی ماها به دادمون برس .. خدایا ما جزتوکسی رو نداریم .. خدایاوحشت دارم ازچهره نکیرومنکر .. توخودت تواون لحظه به دادمون برس .. چه شب وحشتناکی .. خدایاخیییییییلی میترسم انقدرکه تمام بدنم ازاسترس میلرزه .. تنهامون نزارخدا آخه مگه ما چه گناهی کردیم که به دنیا اومدیم چرامارومیترسونی خدایاکمکمون کن.. عاشقتم خدا
    عمر و زندگی نعمتیه که خداوند به ما عطا کرده و باید شاکر باشیم.انقد نگید از زندگی پشیمونم از دنیا اومدن پشیمونم.
    در نظر بگیریم که..
    این دنیا محل آزمونه.
    درهای توبه همیشه بازه 
    و... خداوند ارحم الراحمینه.
    التماس دعا
    سلام خیلی خوب بود ممنون
    امروز پیر مردی 80 ساله رو به خاک سپریدم ایشاالله که روحش شاد و یادش گرامی باید فرد با ایمانی بود
    دوستان لطفا برای این بزرگوار و همه ی از دست داده های عزیزمون اجماعا صلوات 
    ایشاالله خداوند مرگ را برای همه ی ما اسان گرداند و صلوات و زکر محمد ارامش دلمان باشد در شب اول قبر
    باسلام.خدمت همه برادرهای دینی.وخواهران مسلمان ارز ادب. مبخواستم توجه شمارا به یک نکته جلب کنم. دوستان هواستون باشه یکوقت شیطان با این نقشه گولتون نزنه که ای شما انقدر گناه کردی دیگه اب از سرت گذشته پس دیگه بیخیال بشو و هزاران از این حرفها. عزیزان همه اینها درسته عذاب قبر ووواما توجه فرمایید درب توبه بازه و طرف مقابل مایک خدای مهربانی.بیایید یه قول به همدیگه بدیم  یک نماز اول وقط .روزهای واجب غیبت تهمت قضاوت جوانهای عزیز چه دختر چه پسر خودتون از نامحرم بپوشونید به اسم عظم قسم میخورم نه تنها از عذاب قبرنمیترسید بلکه اگه نیت کنید برای هرگناهی که نمیکنید  توی دلتون بگید خدایا میتونستم این گناه بکنم اما به احترام امام زمان و بخاطر اینکه غضب نسبت به خودم نباشه گناه نمیکنم.توی همین دنیا پاداش بهتون میده من یه بنده گنهکارم اما هر کار خیری رو که انجام دادم در جا جوابش پرفتم منو ببخشی زیاد نوشتم برای عاقبت بخیر شدن جوانها و خشنودی دل نازنین امام زمان سه تا صلوات بفرستید.. شمارا به خودم
    بسرخاله عزیزم جوونمرک شد. تو حال و هوای خاکسباری باهاش حرف میزم قران میخوندم میخاستم بیشش بمونم که وقتی نکیر منکر میان تنها نباشه براش قران بخونم اما همه منو بزور بلند کردن.راستی جرا ادمایی ک دیر یا زود خودشون جاشون همینجاست انقد از این لحظه ها فرار میکنن....
    الهم ارزقنی شفاعت الحسین یوم الورود(خدایا روزیم کن شفاعت حسین (ع)را روز ورود به ان جهان) برای من بنده حقیر هم دعا کنید   التماس دعا
  • دوستدار خدا
  • خدایا به ما ها رحم کن 
    درسته گناه کاریم اما ترس داریم از ان لحظه.
    خدایا ما را ببخش.

    ممنون از سایت و مطالب خوبتون.
    دوستان تا میتوانید گناه نکیند به عذاب قبر خود فکر کنید.خود من هم گناهکارن اما منظورم این است که باید همگی به صورت شیطان...مشتی بزنیم که بدجور دردش بگیره.ممنون°-°
    از وقتی مطالب راجع به شب اول قبرو خوندم فقط گریه کردم خدا به داد ما برسه.
    به نظر من اگه میخواید عذاب قبرو تو همین دنیا نبینید لب به مواد مخدر نزنید. 
  • علی اکبری اوغاز
  • مطلب خیلی مفیدی بود.
    ممنون از اطلاع رسانیتون
    من از دنیاخسته شدم  دیگه توان زندگی رو ندارم  دیگه زندگیم شده شب اول قبر نابود شدم دوستان فقط یک چیز به حرف دوستان بدتون گوش نکنید  یک موقع میرسه میبینی که تو چه چاله ای افتادید این بلا سر من اومده حواستون به دوستانتوندباشه که بدبخت میشید
  • بنده ضعیف خدا
  • خدا  به همهٔ  مسلمانان رحم کند همه  ما روزی رفتنی هستم.شما را به خدا قسم  می دهم که روز اول خاکسپاری عزیزانتان را زود تنها نذارن . استغفرالله... 
  • بنده خدا بدبخت
  • خیییییییییییلی خوب بود
    خدایا بهمون رحم کن. امروز اولین بار بود  تو مراسم خاکسپاری شرکت میکردم. خدا نیاره به حق زینب کبری,مراسم خاک سپاری پسرعمم بود .جوان ناکامی که 24سال بیشتر نداشت.خدایااااا پناه بر خودت
    خیلی خوب بود.ممنون

    سلام دوستان امشب شب اول قبر یکی از نزدیکان ما هست  اقایی 40 ساله که دو تا پسر 10 ساله و 3 ماهه  ازش به جا مونده  حتما اگه میتونید 5 دقیقه بیشتر طول نمیکشه نماز وحشت بخونید انشالا ذخیره ی اخرت خودمان باشد

    خدایا همه چیز مال تو فقط تو از من بگذر خدایا به همه انسان رحم کن
    برادرزاده همسرم امروز به خاکسپرده شد یک پسر 16 ساله که بیماری سرطان داشت از عزیزان میخوام برای آمرزش وشادی روحش دعا کنن التماس دعا برای روح این عزیز
  • سیده فاطمه
  • بسم الله الرحمن الرحیم
    خداوند ان شاءالله همه مارا ببخشد
    از جدم پیغمبر میخوام که هممون رو شفاعت کنه.
    چه سخت است این همه تنهایی.

                                                       التماس دعا
    با سلام و خسته نباشید و اقعاً از ته دل برای همه شما ها دعامی کنم که خدا گناهانتان را ببخشد و دست رحمت بر سر شما ها بکشد باشد که از صدقه سر شما عزیزان که فکر می کنم از من رو سفید تر هستید در نزد  خدا من را هم ببخشد چون من خیلی گناه دارم ونمی دانم از کدام توبه  از خدا بخواهم  من را هم دعا کنید برایم یک صلوات بفرستید .و برای قبولی توبیمان دومین صلوات را هم بفرستید و برای   ظهور آقایم  حضرت مهدی که  دستمان را بگیرد و پیش مادرش سربلند باشیم   صلوات سوم هم بفرس  انشاء ا...  التماس دعا
    خداجونم میدونم پیشت شرمندم چیزی ندارم اما اینم میدونی که خیلی دوست دارم چون دوست داشتنو تو بهم یاد دادی پس به حق عشق که افریدی ما رو ببخش چون ما از اومدن پیش تو خوشحالیم پس نزار مارو بترسونن خدایم تو واسم از همه کس عزیز و مهربونی تنها امیدمی پس نا امیدمان نکن امین
    بسم الله الرحمن الرحیم
    خواهشآ واسه ما هم دعا کنین
    ممنون از نکته‌های کلیدی ومفیدتون، 
    خیلی آموزنده است 
    فقط یک سوال داشتم، 
    آیا نکیر و منکر به زبان عربی سوال ها را میپرسن؟ 
    کسی که عربی بلد نیست چگونه جواب می‌دهد؟ 
    خدایا فقط خودت به ما رحم کن 
    شب اول قبر ترس داره و درسته خدا مهربونه ولی همین خدا تو قرآن گفته روز قیامت کافرها وقتی عذاب رو به چشم میبینن میگن ای کاش خاک بودیم پس فکر نکنی رحمت و بخشش خدا آدم رو از انجام تکالیف مذهبیش باز میداره نظر الهام خانوم چند سطر بالاتر جالب بود ...از اومدنم به این دنیا پشیمون شدم
      :)
    این که رحمت خدا شامل حالمون میشه یا نه در شب اول قبر معلوم میشه این که نماز روز هامون درست بوده یانه بازم اون شب معلوم میشه شبی که  دیگه راه برگشت نداریم اما مطمینا همه ما  که به این سایت سر زدیمو نظر دادیم در عمرمون یه کار خیر کردیم امیدوارم خدا نیز با توجه به اینکه خالق ماستو اون همه بزرگه پاداش کار خیرمونو چند ملیارد برابر کنه  وبده تا شب اول قبر وجون دادن آسان وعالم برزخ و آخرت خوبی داشته باشیم       آگه خواستید برا اجابت این دعا یه صلوات بفرستید
    تو رو خـدا هرکی این نوشته رو میخونه واسه مرتضی پاشایی فاتحه بفرسه
    خواهش میـــــــــــکنم
    از خدا خیلی میترسم
    از قبر وحشت دارم
    کاش هیچوقت نمیریم
    خدایا مرتضی پاشایی درد نکشه.خدایا اینهمه ادم دوسش داشتن دعا خوندن نذر کردن.گناهاشو ببخش.خدایا تو رحمان و رحیمی تو بخشنده ی بی دریغی ببخش
    اخه چره چرا باید انقد همه چی سخت باشه خدا چرا انقد دنیاو اخرتو زندگیو همه چیو به بنده هاش سخت میکنه:-( بیخود نیست که انسان با گریه وارد دنیا میشه.
    خدا خودش به دادمون برسه
    خدایا میترسم کمکم کن
    خدایا گناهای من خیلی بزرگه ولی بزرگ تر از اون رحمت تو معبود من.بیاید واسه هم دعا کنیم بهترین دعا عاقبت بخیریه.الهم صل الی محمد وآله محمد
    خدایا گناهای من خیلی بزرگه ولی بزرگ تر از اون رحمت تو معبود من.بیاید واسه هم دعا کنیم بهترین دعا عاقبت بخیریه.الهم صل الی محمد وآله محمد
    خدابزرگه ایشااله بحق فاطمه ص تنهامون نمیزاره
    عابدی را گفتند. خدارا چگونه میبینی..گفت آن  گونه که میتواند مچم را بگیرد..ولی همیشه دستم را
    میگیرد باید بخدا امیدوارباشیم
     سلام.
    کسی حریف شیطان نمیتونه بشه امروز توی مراسم خاکسپاری دخترجوانی بودم که خودکشی کرده بود.همه ی ما در روز هزاران بار بدتر از اون گناه کبیره انجام میدیم ولی به چشممون نمیاد.
    مگه خدا خودش در خیری به روی بنده هاش باز کنه.
    توبه خدایا توبه
    با سلام--خدا بحق با بالحوائج همه ماهارو عاقبت بخیر کنه امین
    انشاله که امامان شفاعتمون رو شب اول قبر کنند .صلوات
    من خالم دیروز فوت کرد تورو خدا براش فاتحه ای بخونید خواهش میکنم.......



    من خالم دیروز فوت کرد تو خدا براش فاتحه ای بخونید......خداجون کمکمون کن
    از اومدنم به این دنیا پشیمون شدم
    یا امام حسین یا امام رضا قراره من خادمی حرمتون بکنم تورو به جدت حسین تنهام نزار الهی العفو

    برای هم دعا کنیم واقعا اینا حقیقته و همه ما باین روزها رو داریم خدا می/ه اگه از زبونی ک گناه نکردیسد باهاش دعا کنید دعاتون میگیره پس تنها راهش اینه برا هم دیگه دعا کنیم و عفو بخواهیم

    بسیار بسیار سخت است
    سلام... خداوند توبه کنندگان رو خیلی دوست داره...
    انشاءالله که همه ی ما همین الآن توبه کنیم و دل آقا امام زمان (عج)
    رو شاد کنیم,,,,,
    السلام علی الحسین      وعلی علی بن الحسین
    وعلی اولاد الحسین       وعلی اصحاب الحسین

    صلی الله علیک یا فاطمة الزهرا (سلام الله علیها) 
    خدایا خودت کمکمون کن انشالله شب اول قبر مولا علی (علیه سلام)به فریادمون برسه
    بسیار ممنون.
    خدایا در سراشیبی قبر به فریاد ما برس و علی و فرزندانش رو شفیع ما قرار بده به حق فاطمه الزهرا (س)
    انشاالله که همه از این مرحله از زندگی به راحتی گذر کنیم و خواب خوبی داشته باشیم. یا علی،در اون شب هولناک فریادرس ما باش مولا.

    خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا  غلط کردم.


    بچه ها تورو خدا  کارهای بد نکنید


    چرا باید آخرتمونو خراب کنیم.


    خدایا حق رو به حق دار برسون

    آمین
    اللهم الغفرلنا ذنوبنا
    خدایا خیلی بهت نیاز دارم 

    الهی به امید تو نه عملی داریم نه چیز دیگری یا حضرت زهرا  یا حضرت زهرا  شعیه ها مسلمونه واسه هم دعا کنین دعا کنین انقریب ما هم به انها محلق می شویم

    توی این دنیا باید گناه نکنیم
    خدایا خودت گناهامونو ببخش.یا حضرت علی خودت شب اول قبر به فریادم برس 
    واقعا دوست دارم حس کنم که خدا خیلی مهربونتر ازین حرفاست و با بنده ضعیفش که تو اون جای تاریکو تنگ گیر افتاده هیچوقت این کارو نمیکنه.کاش خدا اینطوری نباشه و ما درموردش اشتباه کنیم

    ببخشید یک سوال داشتم. خوب اگه میت رو تو قبر نزارن چی؟ اگه مثلا بسوزوننش بازم مثل شب اول قبر میشه؟ یا اینکه مثلا شب اول مرگش رو تو جایی مثل سرد خونه باشه چی؟
    امشب شب اول عروس داییم که خود سوزی کرده باوجود بچه 3 ساله من میخواهم نماز وحشت بخونم خیلی میترسم خیلی کاش اینقدر زود توبه ها فراموش نمیشد
  • یک خواهر عزادار
  •  

    سلام و تشکر از مطالب آموزنده شما .

    آره خیلی وقتها اطرافیان میاندکه خوب کنند اما ندونسته بد می کنند .

    منم تنها برادرم رو که مهندس مکانیک بود و 32 سال بیشتر نداشت رو به تازگی از دست دادم . موقع دفن ایشون اصلا نفهمیدم کی ما رو اطرافیان بلند کردند و ...

    بعد خواهرم خواب برادرمونو دیده بود که گفته بود ایشون جاش خوبه و لی شب اول خیلی تنها بوده .

    هر موقع که یاد این می افتم که چقدر زود برادر عزیزمونو تنها گذاشتیم البته ناخواسته چون حال همه ی ما بد بود و چیزی نمی فهمیدیم سخت ناراحت می شسم و عذاب زیادی رو متحمل می شم .

    شادی روح همه درگذشتگانم و برادر عزیزم که به تازگی از دنیا رفته اند فاتحه الخلاص مع الصلوات .

    به نظرم اصلاً ترس نداره اگه انسان اعمال نیکی با خود داشته باشه ما انسانها زود فراموش میکنیم چون تا از این سایت بریم بیرون همه چیز از یادمان میره و دوباره شروع به گناه میکنیم
    واقعا ترسناک و دلگیره روزی که ازین دنیا واسه همیشه بریم و کسی نتونه واسه موندنمون کاری کنه

    سلام دوستان دیروزتشیع جنازه دوستم باشوهرش بودکه توی تصادف فوت کردن،خدایش مرگ خ نزدیکه بهمون،قدردوستان واطرافیان ولحظه هاتون روبدونید شایدفردایی نباشد...
    خدا من رو ببخشه 
    الله اکبر.به راستی چه باید بکنیم؟ چرا این قدر درگیر دنیا و مادیات میشیم؟ با اینکه این چیز رو میدونیم؟ زندگی و آدمی واقعا عجیبن.

    به نظر من هم باید اطرافیان اجازه بدن کسی که که می خواد بعد از خاکسپاری عزیزش بر سر مزارش باشه، بمونه و کاری بهش نداشته باشن چون حتی اگر تا وقتی عزیزت رو هنوز دفن نکردی از نظر روحی و روانی در تعادل نباشی و بی تابی کنی ولی به محض دفن تا حدودی دیگه واقعیت رو می فهمیم و اون موقع خیلی دلمون به حال عزیزمون می سوزه و دلمون می خوام کاری که به دردش بخوره انجام بدیم ولی درست در همین موقع دیگران مانع میشن به زور آدم رو می کشن با خودشون می برن، من هرگز به خاطر این که این کار رو انجام دادم و بالای سر عزیزم ننشتم نمی تونم خودم رو ببخشم و وقتی بهش فکر می کنم حس خفگی بهم دست می ده

    استغفرالله ربی و اتوب الیه
    خدای مهربانم توفیق بندگیت را به ما بده تا شرمندهات نباشیم از ازل تا ابد فقط و فقط تو را داریم و فقط به خودت پناه میبریم
    خدایامنوتنهانذار
  • هادی افشاری
  • خدایا به خاطر حضرت زهرا (س

    )در شب اول قبر تنهام نذار نادانم از گناهانم بگذر.

    خیلی ممنون 
     
    خدا بخشنده ومهربان است ما امید وار هستیم
    سلام سوالی داشتم 
    از آشنایان ما که فردا تشییع جنازه اش هست ... با کمال ناراحتی مشکوک به خودکشی هستند هر چند میدانم که از گناهان بسیار نابخشودنی است... ولی اگر اعمال و دعایی دارد که بتوان خداوند از سر تقصیرش بگذرد لطفاً بگویید...
    ممنون
    وای بدنم سس شد بیحس شد .                                                                                                        خدایا به دادم برس
    سلام چندوقت به شدت ازمرگ می‌ترسمووزندگی برام سخت شده از تنها شدن میترسم از رهاکردن بچه هام تواین دنیای بی رحم میترسم واقعا از شب اول قبرمیترسم ای کاش یا زندگی نبود یا مرگ خیلی افسرده شدم هرروزم باگریه
    میگذره با درک کردن مرگ هدفی برای به دست آوردن مادیات ندارم خدایاکمکمون کن به دادمون برس
    امین
  • یا ارحم الرحمین
  • خدا به همه رحم کند ان شائ الله
    دلم بد جور گرفت خدا بهمون رحم کنه ما مسلمانها امیدمون به اهل بیت پیامبر ص  ممنون از مطالب

    شایدخیلیاتون حادثه ی 25اذرشوشتردزفولوکه یه مینیبوس بایه تریلربرخوردکردو ازاخبار دیدین 11تاشون که تقریباهفت تاشون دانشجوی ترم اخر بودن همون روز مردن امایکیشون که ترم اخرعمران بودوفقط 23سال داشت تاپریشب توکمابودامادنیابه اونم وفانکردتوروخدابرا شادی روح تک تکشون هروقت به یاد ایمیل من افتادین ی صلوات بهشون هدیه کنین و هممون بدونیم نباید زنده کشو مرده پرست باشیم

  • حسین ترابی
  • بارخدایا من ضعیفم مرابیدارکن ازاین خواب غفلت منویه لحطه هم تنها نذار کاری کن که کاری کنم مردنم شیرین ترین لحظه ای که دیدم باشه .

    ((اللهم صل علی محمدوآل محمد وعجل فرجهم))

    ممنونم.واقعا متاثر شدم.....

    خدایا  دستم بگیررررررررررررررر

    من میترسم.خدا خودش به داد هممون برسه
    السلام علیک یا اباعبدالله والسلام و علیک یا قمر بنی هاشم و السلام علی الارواح التی حلت بفنائک
    السلام علی علی ابن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین و السلام علی أخت العباس زینب الحوراء و صلی علی محمداً و آل محمد
    با این نوشته دیگه زبانم بند آمد فقط از خدا میخوام همه ما رو به راه راست هدایت کنه

    28 و خیلی خیلی گناه کردم...دارم با اشک مینویسم چون میدونم خدا گفته هر کاری کردی فقط بیا پیش من و توبه کن.....اای ی ی ی ی ی خدا من ببخش

    نمی دونم چراچندوقته که دوست دارم این چیزاروخودم تجربه کنم،بااینکه مومن حقیقی نبودم،فکرمیکنم خداخیلی رحم میکنه واین جوری نیست،اخه میگن مهرمادربه فرزند ذره ی کوچکی ازمهرخدابه بندشه
    امروز برای اولین بار در تشیع یک جنازه شرکت داشتم وزیر جنازه تا جلوی قبر رفتم چه شوک بزرگی وارد شد به منتازه فهمیدم خدا همه جوره به بندگانش تذکر میده.
    خدا کنه هممون عاقبت بخیر بشیم و گناه نکنیم یادمون باشه یه روز توقبر تنها میشیم 
    خدایا به حالم رحم کن جوان هستم ونادان
    چرا میترسین
    بی چه جور اسم اهل بیت میارین در صورتی که شفاعت کننده مومن است
    چرا تو دنیا غرق شدی چرا در خونه اهل بیت نمیریذ
    اگه برید دیگه سوالی ندارید
    چرا مرگ براتون سخت و ترسناکه برا نیت صاف خدای بهترین جا هست بهتر از دنیا
    من تجربه مرگ داشتم
    وای خیلی سخته :( امروز داداش دامادمون رو تشییع کردیم ٢٦ سالش بود ترو خدا براش یه فاتحه بخونید ٢ روز پیش گاز گرفتگی شد خانومش ٤ماه حامله اس براشون دعا کنید :(
    ای خدااااا کمکمون کن :(
  • زهره آستارا
  • سلام...
    ممنون از اینکه مطالب خوب در اختیار ما مگذارید..
    لطف کنین در مورد کسی که خود کشی میکنه هم مطلب بگذارید...
    و اقوام آن مرحوم چه کاری کند تا شاید خدا از گناه او بگذرد..
    با تشکر.
    خدایا بلاها و درماندگی مرااحاطه کرده و تو ارحم الراحمینی.
    یا حسین در اون لحظه منو تنها نزار
     صلوات بر محمد و آل محمد
    خدایا ماگناهکاریم ماروببخش من خیلی میترسم

    بیایددعاکنیم خدا ببخشتمون. هیچ کدوم که معصوم نیستیم.خداازتقصیراتمون بگذره. برامن گناهکار خیلی دعاکنید.

  • یک بنده خدا
  • خدایا موقعی که داخل قبر میگذارندمون خیلی سخت است تورا قسم میدهم به مهربانیت همه ی ائمه معصومین را به فریاد ما برسان
  • خادم الحسین
  • ا لیس الله بکاف عبده (زمر ایه36) ایا خداوند برای بنده اش کافی نیست؟
    در لحظالات طلایی عمر دنیا برخداوند توکل کنیم وبه او بگوییم ((خود را به تو وابستم نومید نساز بگیر دستم))

    خدا به دادمون برسه

     

     

    کسی ک تو این دنیا ادم خوبی باشه هیچوقت از مرگ نمیترسه

    ((اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم))
    خدایا توچنان کن سرانجام ما که توخشنود باشی ومارستگار الهی آمین یا رب العالمین
     الهی ارحمنی 
    خدایا موقع مرگ ما را یاری کن تا در آخرت بتوانیم با ائمه اطهار محشور گردیم . (آمین یا رب العالمین )
    خیلی خیلی ممنون بسیار عالی بود
    لا اله الا الله
    سلام
    من از زمانیکه این سایت در ایمیل بنده راه اندازی شد با خیلی دعاها روایات و گناهان کبیره و صغیره اشنا شدم این سایت برای من خیلی خوب بود
    با حقایق زیادی اَشنا شدم
    من خیلی گنهکارم خیلی زیاد
    خواهش میکنم از کسانیکه این مطلب رو خوندند برای من بسیار دعا کنند
    من بارها توبه کردم برای خودم برنامه ریزی کردم که چه کارهای خوبی در روز و شب انجام بدم
    ولی بازم بعد از  3 - 4  روز همون گناهارو تکرار میکنم
    من فکر میکنم هیچوقت خدا منو نمی بخشه هیچوقت چون خیلی توبه های مسخره ای داشتم
    تور به خدا و جون عزیزاتون واسم دعا کنید خدا گناهای منو ببخشه و تو دل من یه توبه واقعی قرار بده
    پاسخ:
    سلام
    شما هم برای حقیر دعا کنید
    دلم برای خودم و همه انسانها میسوزه چقدر همه ما ضعیفیم ،خدایا تو از ضعف ما آگاهی و از ترس و وحشت ما میدونم که سودی نمیبری،خدایا کمکمون کن وتوهمه سختیها بغلمون کن ،میگن خدا تو سختیه بنده خودشو بغل می کنه ،خدایا بغلمون کن خیلی ناتوانیم81994
    خیلی گناهکارم.وازاین روز میترسم.اما من خدارو دارم 
  • شعبانعلی مختاری
  • خدایا راضیم به رضایت ،افوض امر الی الله اناالله بصیر بالعباد، خدایا به عظمت و بزرگی امام حسین (ع) قسمت می دهم شهادت در راه رضایت خودت را نصیبم بگردان و زمینه فراهم شدن این توفیق را برایم آسان گردان، در لحظه مرگ از محبت و عنایت امام حسین (ع) نصیبم گردان، دیدار آقا امام زمان را نصیب همه بگردان و همه را مورد لطف و عنایتش قرار بده الهی آمین یا رب العالمین
    یا خانم فاطمه زهرا ، تو اون لحظه تنهامون نزار
    همه چیز بستگی  به رفتار ما داره.قبر میتونه بهشت یا جهنم بشه واسمون
    فکر کنم بعدش به اون ارامشی که تو این دنیا بهش نرسیدیم برسیم.
    خدا به ما شهادت دهد تا کلتا رها باشیم
    سنگینی بار گناه روی دوشم احساس میشه. اگر بار سبکی داشته باشی راحت سربر بالین خاک میگذاری. اگر توی دلت نور اهل بیت رو داشته باشی و به این محبت عمل کنی راحت میشه رفت اماافسوس و صد افسوس که دنیا ما رو اسیر خودش کرده اسیر هوس ها و لذت هاش
    شما بگید: این همه سختی و درد برای چیه؟ این همه تلخی برای چیه؟ خدا که میدونه انسان چقدر ضعیفه.
    از راهنمایی های شما بسیار متشکرم لطفا این گونه مطالب را که همه به آن محتاجیم بیشر ارسال نمایید
    از مطلب اموزند ه ی شما ممنونم بسیار مفید بود همه ما به رحمت خدا امیدواریم خدایا ما گنهکاریم ماراببخش 
  • سید محمدرضا
  • اللّهم صَلّ عَلی مُحَمَّد و آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم
  • خادم احمد ابن موسی ع
  • خدایا تو را به جان فاطمه س رحم کن به همه 
    وای به حالم
    وای به حالمون
    من میترسم
    ممنون که یادآوری کردید
    واقعا ما هممون غافلیم
    چقدر عقبیم از حقیقت
    خدایا به مارحم کن موقع کفن و دفنمون،موقع جواب دادن به نکیرین،توبرزخ،قیامت،چجوری تو چشمات نگاه کنیم
    وای خدا، چقدر سخته... حتی اگر تمام این اعمال، با تمام و کمال به انجام برسه، باز هم جای ترسناکیه...
    وقتی حضرت زهرا سلام الله علیها میگه من میترسم، بقیه ی امثال من، دیگه حساب کارشون رو بکنند.
    با سلام و عرض ادب
    با خواندن این نکات بدنم ب لرزه افتاد
    چقدر سخت است لحظه ای ک اطرافیانم بدن من را بسمت قبر حرکت می دهند.
    چقدر سخت است لحظه ای ک باید منتظر امدن دوفرشته باشم.
    خدایا چقدر سخت است باور این همه سختی در آن لحظه.
    پاسخ:
    سلام
    حقیقتاً لحظات سختی است، خدا به همه ما رحم کند
    خداااا بحالم رحم کن
    ((اللهم صل علی محمدوآل محمد وعجل فرجهم))
    بسیارممنونم ازمطالب بسیارمفیدی ارائه نمودید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی