صلوات

وبلاگی در مورد آموزه های اسلام

وبلاگی در مورد آموزه های اسلام

طبقه بندی موضوعی

وعده غذایی شام یکی از وعده‌های غذایی است که بهتر است در زمان و با دقت بیشتر و رعایت نکات خاصی صرف شود.

 یکی از مباحثی که می‌تواند در حفظ سلامت جسمی و روحی به ما کمک کند توجه به سیره و سنت پیشوایان دینی و انبیاء الهی است که متصل و متکی به وحی بودند و صلاح ما و راه و روش درست زندگی کردن را بهتر از هرکسی می‌دانند.

 

حضرت علی علیه السلام درباره این‌که پیامبران چه موقع شام می‌خوردند، فرمودند:

«شام خوردن پیامبران، پس از تاریکیِ شب بوده است. آن را وامگذارید؛ چرا که واگذاردن آن، ویرانی تن است.»1

از زیاد بن ابی الحلال نقل شده است که با امام صادق علیه السلام شام خوردم آن حضرت، فرمود:

«شامِ پس از نمازِ خفتن (نماز عشا)، شام پیامبران است.»2

هم‌چنین رسول خدا صلی الله علیه و آله درباره پیامدهای شام نخوردن چنین می‌فرمایند:

«خوردن شام را وا مگذارید، هر چند به خوردن دانه‏‌ای خرمای خشکیده باشد. من بر امّت خویش، از این، بیم دارم که از وا گذاردن شام، پیری (در هم شکستگی) به سراغشان آید؛ چرا که شام، مایه نیرومندیِ پیر و جوان است.3

امام صادق علیه السلام نیز درباره اهمیت این وعده غذایی فرمودند:

«خوردن شام را وا مگذار، هر چند به سه لقمه نان با نمک باشد.»4

ایشان در جایی دیگر فرمودند:

«هر کس شام را واگذارد، رگی در بدن وی می‏‌میرد و هرگز زنده نمی‏‌شود.»5

 


پینوشت:

[1]. کافی، ج6، ص288، ح1.

[2]. کافی، ج6، ص289، ح7.

[3]. محاسن، ج2، ص196، ح1571.

[4]. بحارالانوار، ج66، ص345، ح20

[5]. بحارالانوار، ج66، ص345، ح20.


اللّهم صَلّ عَلی مُحَمَّد و آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم

با سلام  من برای پیداکردن رژیم غذایی کاهش وزن بسیاری از سایت های خارجی را سرچ کردم و در کلیه رژیم های غذایی وعده شام وجوددارد ودر بعضی ها حتی دووعده است یکی ساعت 6 عصر و وعده بعدی ساعت 9 یا 10 شب است که شامل یک لیوان شیر یا چیز سبک دیگراست . تاکنون رژیمی ندیده ام که شام نداشته باشد . آن چه که نهی شده است پرخوری درشب و خوردن غذاهای سنگین وپر چربی وکربوهیدرات مثل برنج ونشاسته هاست . خودم هم اگر شب اصلا شام نخورم شب دچار ناراحتی های گوارشی  میشوم .
به راستی معصومین ما بهترین معلمان جامعه بوده اند  حیف که ازاین مطالب در برنامه های پزشکی رسانه ها کمتر استفاده میشود
باتشکر از شما
پاسخ:
سلام؛ بله متأسفانه این مطالب در رسانه ها منعکس نمی شود
سلام
متشکرم
شما به یکی از سوالات من جواب دادید
واقعاً همیشه فکر می کردم چه موقع مناسبه!
پاسخ:
سلام
از این بابت خوشحالم
باسلام عزیز مطلب که گذاشتی خیلی عالی بود مرسی تشکر از شما من از اهوازم
پاسخ:
سلام
به قول مجری های تلویزیون: «سلام من رو به مردم شریف و ولایی اهواز برسون»
خوشحالم که خوشتون اومد
اونوقت برای رژیم میگن شام نخورید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
باسلام
مطالبتون عالیه
موفق باشید
پاسخ:
سلام
ممنون
  • از این نگذر
  • سلام عزیزم درسته اما ترتیزک (شاهی) نمی خوردند. چون در اسلام سفارش نشده اون هم در شب. پنیر و گردو و ریحان یا نعنا و یا آویشن می خوردند
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از تذکرتون
    ولی خب من عکاس نیستم، با جستجوی زیاد تونستم یه عکس خوب پیدا کنم، دفعه بعد بهترش رو میذارم، انشاء الله.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی